Gå til innhold

[Løst] Noen som har brukt Tretti.no?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har funnet en vare med god pris på webshopen Tretti.no. Slik som jeg har forstått det, er dette en svensk butikk i CDON Group med filial i Oslo. Etter det jeg kan se, virker dette å være en seriøs aktør, men er det noen her som har handlet hos denne butikken tidligere som kan tenke seg å dele sin mening/erfaring med meg?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at en del butikker som figurerer på slike vurderingssider misbruker muligheten til å stemme seg selv oppover på listen. Jeg har førstehåndskjennskap til at ansatte i noen butikker blir oppfordret av ledelse/overordnede til å legge inn positive vurderinger på slike nettsteder for å trekke opp karakteren. Derfor er jeg kanskje mer skeptisk enn en del andre til slike anonyme vurderinger. Jeg håper også prisjakt har et system for å luke ut juks, selv om det sannsynligvis er vanskelig å vite hvilke vurderinger som er legitime og hvilke som er falske.

 

Det er ikke dermed sagt at jeg beskylder Tretti.no for å jukse, men jeg påroper meg retten til å lese slike vurderinger med kritiske øyne, uansett hvilken butikk det gjelder. :)

 

Det er jo også derfor jeg har valgt å poste denne tråden i forumet for å få et inntrykk av butikken fra en ekstra part, siden jeg selv ikke har handlet fra dem tidligere. Jeg hadde faktisk aldri hørt om dem før forleden. Takk for svarene, begge to! :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vil fortelle om min erfaring med tretti.no, en aktør som etter mitt syn fremstår som svært useriøs

 

Jeg bestilte en Kenwood KMM020 hos tretti.no. Jeg ble positivt overrasket over leveringstiden, det tok under to døgn fra jeg bestilte til varen kunne hentes i post i butikk.

 

MEN, når varen var hentet, så jeg at tretti.no hadde sendt feil maskin. De hadde i stedet sendt meg en Kenwood KMM770. Vel, det er lov å gjøre feil, så jeg kontaktet tretti no (kan nevne at det er svært irriterende at tretti.no ikke kan kontaktes på tlf, kun på e-post). Svaret fra tretti.no gjorde meg svært forbannet:

 

”Jeg har snakket med vår salgsavdeling angående din sak. Det som har skjedd er at din originalt bestilte vare har utgått og vi har sendt ut denne til deg da dette er en maskin som tilsvarer den du originalt bestilte.”

 

Tretti.no velger altså bevisst å sende ut feil vare i stedet for å informere kunden (den jeg bestilte har ikke gått ut av Kenwoods sortiment, kun av tretti.no´s egen varebeholdning). I tillegg påstod de at de sendte meg en tilnærmet lik modell. Fakta er at den de sendte meg er en rimeligere modell(den har svakere motor, ikke flexivisp, mangler medium hastighetsuttak og bollen er laget av et annet materiell). De som ønsker kan selv sammenligne maskinene på produsentens sider: http://www.kenwoodworld.com/nb-no/all-products/kitchen-machines/chef-og-major

 

Min påstand er derfor at tretti.no med overlegg forsøker å lure/svindle sine egne kunder. Jeg vil sterkt fraråde alle å handle hos en slik useriøs aktør. Det hjelper lite å spare en hundrelapp når resultatet blir unødvendig frustrasjon og ekstraarbeid fordi de ikke leverer produktet de lover deg. For min del endte det hele med mye ekstra kostnader (i tillegg til tid) for å få fatt på produktet jeg skulle ha.

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at en del butikker som figurerer på slike vurderingssider misbruker muligheten til å stemme seg selv oppover på listen. Jeg har førstehåndskjennskap til at ansatte i noen butikker blir oppfordret av ledelse/overordnede til å legge inn positive vurderinger på slike nettsteder for å trekke opp karakteren.

I tillegg kan jo forhandlere også legge inn negative erfaringer om konkurrentene. Jeg vil tro at de som lager falske positive erfaringer om seg selv, også lager falske negative erfaringer om konkurrentene, mens de seriøse verken gjør det ene eller det andre.

 

Jeg har selv lagt inn erfaringer (positive) på butikker jeg har handlet på på diverse sider. Noen steder trenger man bare en e-postadresse. Og de kan man jo få så mange man vil av. Så jeg er skeptisk til slike erfaringssider, spesielt når det gjelder relativt ukjente forhandlere.

 

På forum kan man jo også lage nye brukere for å sverte en konkurrent eller prate opp sitt eget firma. Jeg påstår ingenting, men vi har en helt ny bruker her som har registrert seg i dag kun for å skrive negativt om Tretti.no i flere tråder. Det kan være reellt, men personlig blir jeg også litt skeptisk i slike tilfeller.

 

De større forhandlerne tror jeg er litt mer seriøse, og skal de vippe skåle betydelig i en retning der, så må de jobbe hardt for at de falske erfaringene ikke skal drukne i mengden.

 

EDIT: Ops... gammel tråd, bumpet av brukeren over meg, som for øvrig er den som er registrert i dag kun for å skrive negativt om tretti.no. Blir enda litt mer skeptisk når han tydelig har søkt etter tråder om tretti.no for å kunne skrive noe negativt.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar

Hei Schwarzwald

 

Det hadde kanskje vært en ide at du spurte om eventuelle bevis før du mistenkeliggjør nye forumbrukere? :)

 

Ja, du har helt rett i at jeg har registrert meg på forumet nå nylig kun for å omtale tretti.no. Årsaken har jeg beskrevet i mitt innlegg. Jeg har handlet nok til å vite at ingen er feilfrie og alle butikker gjør feil med jevne mellomrom. MEN, jeg har aldri opplevd at en butikk med vitende og vilje sender kunden et feil produkt. Dette finner jeg så graverende at jeg av den grunn finner det riktig og viktig å opplyse andre om dette slik at de er klar over hvilken risiko det er å handle med tretti.no. I stedet for å starte en ny tråd valgte jeg derfor å henge mitt innlegg på to eksisterende tråder herinne som omhandler tretti.no.

 

På bakgrunn av ditt inlegg har jeg derfor tatt en printscreen av dialogen mellom tretti.no og meg, som du ser har jeg ordrett gjengitt det kundebehandler Steen skriver. Hva synes du om en slik kundebehandling Schwarzwald? Føler du det er feil å advare mot slik praksis?

 

kC2bxLV.jpg

Endret av goteren1
Lenke til kommentar

Hei Schwarzwald

 

Det hadde kanskje vært en ide at du spurte om eventuelle bevis før du mistenkeliggjør nye forumbrukere? :)

Beklager dette, og takk for bevis :) Og som jeg skrev, så var det kun skepsis, noe som er sunt når det gjelder helt nyregistrerte brukere som skriver positivt eller negativt om et firma.

 

At de med vilje, og uten å si fra, sender deg et annet og dårligere produkt er helt bak mål. Faktisk var det nettopp dette som medvirket til min skepsis da jeg syntes det hørtes utrolig ut.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei Schwarzwald

 

Det hadde kanskje vært en ide at du spurte om eventuelle bevis før du mistenkeliggjør nye forumbrukere? :)

 

Ja, du har helt rett i at jeg har registrert meg på forumet nå nylig kun for å omtale tretti.no. Årsaken har jeg beskrevet i mitt innlegg. Jeg har handlet nok til å vite at ingen er feilfrie og alle butikker gjør feil med jevne mellomrom. MEN, jeg har aldri opplevd at en butikk med vitende og vilje sender kunden et feil produkt. Dette finner jeg så graverende at jeg av den grunn finner det riktig og viktig å opplyse andre om dette slik at de er klar over hvilken risiko det er å handle med tretti.no. I stedet for å starte en ny tråd valgte jeg derfor å henge mitt innlegg på to eksisterende tråder herinne som omhandler tretti.no.

 

På bakgrunn av ditt inlegg har jeg derfor tatt en printscreen av dialogen mellom tretti.no og meg, som du ser har jeg ordrett gjengitt det kundebehandler Steen skriver. Hva synes du om en slik kundebehandling Schwarzwald? Føler du det er feil å advare mot slik praksis?

 

kC2bxLV.jpg

 

Hei!

 

Hvordan gikk dette egentlig...?

 

Jeg fikk levert en KMM023 som jeg hadde bestilt. Denne kom i går, og er DOA... Den vil rett og slett ikke starte i det hele tatt. Har vært i kontakt med kundesenteret til tretti, de sier de har sendt saken videre til "reklamasjonsavdelingen" og venter svar derfra... Så veldig spent på hva de velger å gjøre. Som deg er vi litt avhengige av maskinen, så er litt kjipt å nå stå uten noe som fungerer.

 

Edit: Ser forøvrig (ref annen tråd) at KMM020 er tilbake i sortimentet til tretti...

Endret av cocoapelli
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei.

Når det er snakk om å levere feil vare,så er ikke dette noe bare tretti har gjort. Jeg kjøpte bestilte og betalte en Siemens oppvaskmaskin fra Elkjøp som kostet 8500. Da jeg fikk denne maskinen hjem så viste det seg at jeg hadde fått en maskin som var 3000 billigere. Ikke nok med det, det var ikke engang en Siemens maskin,men en Bosch. Her er det om å gjøre å holde tunga beint i munnen. Har ikke selv handlet med Tretti,men vurderer å gjøre det

Kjell

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...