Gå til innhold

LG Nexus 4 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som spekulerer på det med prisen på telefonen, så kan mobil.se

si følgende om prisingen hos Tre (3) i sverige.

 

Mobil.se har tidigare berättat att operatören Tre kommer att vara först med Nexus 4 by LG. Kontantpriset för Nexus 4 kommer då ligga på 4 595 kronor.

 

http://www.mobil.se/...e-1.513974.html

 

4000NOK? Litt stivt

 

Man vet aldri hva de finner på, men har likevel liten tro på at prisen blir i nærheten av det. 349 dollar er med dagens kurs omtrent 2000, og prisen kan da ikke ende opp på over det dobbelte av dette. I så fall blir det nok mye netthandel, selv med toll, moms og frakt blir ikke prisen mer en ca 3000 nok.

Lenke til kommentar

Håper ikke prisene fra mobil.se stemmer. Hvis vi tar utgangspunkt i 7.7 som er amerikansk-til-norsk-pris for Galaxy nexus havner vi godt under 3000.

 

Vi har ekstremt billig teknologi i Norge. Det er en stund siden 10 i "dollarkurs" var vanlig omregning.

 

Veldig spent på når vi vil se denne i Norge. Håper bare det ikke blir som med Nexus 7 som de drøyde ganske lenge med..

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke klaget om den kostet rundt 4000 over hele verden faktisk. Det er den verdt i mine øyne, det er fortsatt en av de best spesifiserte telefonene man kan få tak i.

 

Det er bare så utrolig bittert når jeg vet den koster halvparten over dammen. Eller i England. Eller Tyskland. Eller Spania.

Lenke til kommentar

Hmm, var ganske drøy prising i norge ja.

 

Ser på https://prisguiden.no/produkt/lg-nexus-4-169742 at billigste ligger på 3850,-

 

Leste en artikkel der det stod at i England vil den koste £279(16gb), som tilsvarer 2546 NOK. Såvidt jeg vet har de jo også moms i England på 18-20% ish(?), så dersom man importerer den til Norge, forstår jeg det slik at regnestykket vil bli som følger :

 

2546 - britisk moms(for 18%) 458 = 2088.

2088 + frakt(eks 200) = 2288.

2288 + moms(25%) = 2860.

 

Er dette riktig? I så fall sparer man en høvding på å bestille det fra England, og for den prisen er det jo klart verdt det å gi avkall på de norske reklamasjonsrettighetene :)

Lenke til kommentar

Hmm, var ganske drøy prising i norge ja.

 

Ser på http://www.prisguide...-nexus-4-169742 at billigste ligger på 3850,-

 

Leste en artikkel der det stod at i England vil den koste £279(16gb), som tilsvarer 2546 NOK. Såvidt jeg vet har de jo også moms i England på 18-20% ish(?), så dersom man importerer den til Norge, forstår jeg det slik at regnestykket vil bli som følger :

 

2546 - britisk moms(for 18%) 458 = 2088.

2088 + frakt(eks 200) = 2288.

2288 + moms(25%) = 2860.

 

Er dette riktig? I så fall sparer man en høvding på å bestille det fra England, og for den prisen er det jo klart verdt det å gi avkall på de norske reklamasjonsrettighetene :)

 

Du finner ikke noen nettbutikk med den prisen som selger til Norge direkte, altså må du betale både engelsk og norsk moms. Og du mangler tollgebyr på rundt 120 kroner, og du mister norsk reklamasjonsrett på 5 år.

Lenke til kommentar

De amerikanske prisene på denne er virkelig noe å heve øyenbrynene over, og kan være med på å få amerikanerne over til å handle telefoner uten binding. Man må nok regne med at den blir noe dyrere i Norge.

 

Hvis dere vil ha en liten smakebit kan dere se på noen ytelsestester her:

http://www.anandtech.com/show/6425/google-nexus-4-and-nexus-10-review

Spoiler: de er serdeles skuffende.

 

De har i praksis bare testet ytelsen på to punkter:

javascript i browser ( her er etter alt og dømme software som er problemet. Nexus 4 har chrome som default browser, og den er ikke kjent for å ha veldig god javascriptytelse.)

 

Grafikk med GLBenchmark (her er det varmeutvikling som er problemet. I kalde omgivelser yter den bedre enn iPhone 5

)

 

Alt i alt har den større ytelsespotensiale enn noen annen telefon i salg i dag, men det vil være behov for ny firmware(og muligens nown hardware modifikasjoner) for å få ut hele potensialet.

Lenke til kommentar

Grafikk med GLBenchmark (her er det varmeutvikling som er problemet. I kalde omgivelser yter den bedre enn iPhone 5 http://www.reddit.co...nchmarks_which/)

 

Alt i alt har den større ytelsespotensiale enn noen annen telefon i salg i dag, men det vil være behov for ny firmware(og muligens nown hardware modifikasjoner) for å få ut hele potensialet.

I kalde omgivelser er en underdrivelse... De er gjort i fryseren...

 

Brian from Anandtech has reported in that he conducted these new tests under not so normal usage conditions:

 

This is Brian (@nerdtalker) and I can confirm that the second test (actually there are two tests from that day) was done with the Nexus 4 in a ziplock bag (to prevent condensation problems) and in the freezer to figure out if there was in fact any thermal throttling going on affecting test results.

Lenke til kommentar

Du finner ikke noen nettbutikk med den prisen som selger til Norge direkte, altså må du betale både engelsk og norsk moms. Og du mangler tollgebyr på rundt 120 kroner, og du mister norsk reklamasjonsrett på 5 år.

 

Det mener jeg er feil. Jeg tror du har rett til å få tilbake engelsk moms dersom du skal betale norsk moms..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...