Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Operert i rygg (skruer inni meg), flyplass


Tobias9

Anbefalte innlegg

Jeg skal på tur snart, med fly. Ble for 3-4 år siden operert i ryggen. Har 4-5 skruer i meg. Det er umulig å komme igjennom metall-detektoren (uten å pakke meg inn i noe sølvpapir eller noe).

 

Kan uten problemer få papirer på dette. Burde det være nok å ta av t-skjorte, så de ser alt over belte, at ingen kniver eller liknende der, eller er det mulig at de må være grundigere enn dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal på tur snart, med fly. Ble for 3-4 år siden operert i ryggen. Har 4-5 skruer i meg. Det er umulig å komme igjennom metall-detektoren (uten å pakke meg inn i noe sølvpapir eller noe).

 

Kan uten problemer få papirer på dette. Burde det være nok å ta av t-skjorte, så de ser alt over belte, at ingen kniver eller liknende der, eller er det mulig at de må være grundigere enn dette?

TA MED LEGEÆRKLÆRING!!!

 

Det er et MUST! Min mor har EN skrue i ankelen og det var nok til at hun ble stoppet.

 

Men siden dette er overkroppen og det er mulig å sjule ting inni deg, så ville jeg tatt den med for i andre land så er det ikke sikkert du ikke ender opp arrestert. (USA er paranoide nok).

 

-frank

Lenke til kommentar

Jeg har selv 20 skruer og 2 lange stag i ryggen min, etter en operasjon for snart 5 år siden. Har reist med fly utallige ganger etter dette, og eneste gangen metalldetektoren slår ut på flyplasser er når det er stikkprøve. Med den håndholdte detektoren kan vekteren få utslag ved å holde den inntil ryggen min.

 

Har legeerklæring, men den var viktigst for meg i tiden like etter operasjonen, fordi jeg var overbevist om at det kom til å gi utslag i sikkerhetskontrollen. Nå ligger den hjemme når jeg er ute og reiser.

 

Og som svar på utslag på en skru i ankelen, dette kunne vært en stikkprøve som vi reisende passasjerer liker å tro er randomisert.. Anonym poster: 066b3b9153d7038a10f063abc79f0ad4

Lenke til kommentar

Lange strikkepinner er helt greit å få igjennom men en skrue i ankelen blir stoppet ?

Enkelte ting er ikke helt greit å forstå...

 

OT, men la gå da dette anses som viktig allmennopplysning:

 

Strikkepinner på (innenlands)flyvninger er tillatt såfremt "strikkeriet" er påbegynt - dette praktiseres i alle fall på landets største lufthavner. Ellers er jeg enig i at enkelte ting, deriblant nevnte problemstilling, ikke er helt greie å forstå.

Lenke til kommentar

Som nevnt over. Metall operert inn i kroppen slår ikke ut på skannerne på flyplasser. Har selv 25 cm flattjern og 10 greie bolter i låret, og har bokstavelig talt aldri hørt et pip. Mesteparten av ostesyntesematerialet som brukes er dessuten enten syrefast stål eller titan og gir dårlig utslag på detektorene som benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...