Gå til innhold

Fattern skal ha sin første touch-telefon, hvilken? (helst Nokia)


Gandulf

Anbefalte innlegg

Han går fra en Nokia 6300, og har tidligere hatt bare Nokia. Det har vært et par profftelefoner med symbian i hans eie, E61 o.l., men han har ikke hatt behov for profftelefon egentlig, fikk det gjennom jobben.

 

Han vil egentlig ha Nokia siden han er kjent med menyene sier han, og den bør være rimelig, ikke mye over 2000kr ca.

 

Han har selv funnet Nokia 603 og 700 på nettbutikken til OneCall, men disse er dyre, henholdsvis 1860kr og 2240kr... Ser at Elkjøp har Lumia 800 til 1790kr på nett på kampanje, som jo er en mye bedre telefon og til samme prisen.

 

Det store spørsmålet er jo hva som passer best? Han er 56 år, OK teknisk anlagt, og verdt å nevne at han har store hender.. 700 tror jeg er utelukket derfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nettopp en Lumia 800 til min far, som er 70. Han hevder selv at den er enklere å bruke enn sin gamle Nokia med symbian (husker ikke hvilken modell). Eneste problem han hadde var at tastaturet var for smått. Det løste seg imidlertid da jeg tipsa han om å holde den i landskapsmodus når han skriver sms.

Lenke til kommentar

Tøft :D Lumia 800 er jo en betydelig bedre telefon enn 700 og 603, som er enkle innstegsmodeller som kjører på et døende symbian. WP 7.5 som 800 kjører er jo riktignok ikke mulig å oppgradere, men tror det spiller liten rolle for min far. Det som er viktig er at det er brukervennlig, og tror også han er tjent med skjermstørrelsen på 3,7 ".

 

Er det slik at han blir veldig misfornøyd så kan han jo bruke angreretten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De får jo likevel wp7.8 da.

Alternativt vente litt og kjøpe lumia 820?

 

Kommer 7.8, eller er det kommet til Lumia 800?

Han har bestilt en svart 800 på Elkjøp til en veldig god pris, billigste per dags dato (inkl. nettbutikker). Glad jeg sjekket prisen på denne, er jo faktisk billigere enn Nokia 603 og 700 som er dårligere telefoner..

Spent på hvordan han synes denne er å bruke, skal poste når han har fått testet den litt :)

Endret av Gandulf
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten update:

 

Nå har han hatt Lumia 800 i godt over 1 mnd, og er stort sett fornøyd slik jeg forstår det. Han synes av og til det kan være vanskelig å treffe rett tast, men som en nevnte tidligere i tråden så går det bedre etter han fikk vite at han kan legge den på siden. Han er forøvrig litt imponert over at han kan få så mye nytt på telefonen bare ved å installere en app. Lommelykt ble han begeistret over, likeså SoundHound :)

 

Tror det var et vellykket kjøp :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...