Gå til innhold

W8 og screen resolution problemer!?


Anbefalte innlegg

Hjøøøøølp

Heisann, fikk litt porblemer på en Laptop her jeg så finner jeg ikke en løsning på dette så går jeg tilbake til W7.

Jeg har 2 eldre maskiner derav en Dell XPS M1330 Intel(ikke amd) skjermkort nvidia gf8400m gs 1280x800.

Har kjørt testversonen av W8 på denne snart ett år nå vel og alt ok.

Jeg har kjøpt Pro-lisend til denne også men nå er jeg ikke sikker på om jeg tør installere den på denne, hvorfor ser du under her.

Dell Inspirion 6400 W7U Intel(ikke amd) skjermkort x1300 eller noe er det vel det heter.

Mener denne også hadde ca.1280x800 ca.

Etter install av W8 på denne så så finner jeg ikke engang skjermkortet lenger, i Device manager !!!?

Oppløsning er nå 1024x768(får ikke forandret) og det syns godt på negativ måte, syns også klart blassere,

skjerm var langt klarere tidligere.

Dette styres her nå av MS egen default skjermdriver!!!!!!!!!!!??

Har du noen ide eller finner ut av dette?

På forhånd tak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/DriverDetails/Product/inspiron-6400x?driverId=R128573&osCode=WW1&fileId=2731114583

 

Vista 32bits driver. Var ikkje sikker på om du har 32bit eller 64bit win8(32bit ville nok vært beste valget for din gamle maskin). Uansett så viser det seg at nyere win7 skjermkort drivere har er litt meir jobb å få til å fungere i win8 enn Vista drivere. Uansett det eg sjølv gjer er å teste forskjellige drivere og avinstallere, ikkje farligt det, husket når windows 7 kom at det var en del forum med beta drivere, det er sikkert liknende for win8 rundt om.

Lenke til kommentar

Høres ut som et driverproblem ja. Får du ingen forslag til oppdaterte drivere fra Windows Update? Under Optional Updates (sorry, jeg har engelsk versjon, heter vel Valgfrie Oppdateringer på norsk).

 

Jeg ser CastleLord allerede har svart ang. nVIDIA GeForce driverne til din Dell XPS M1330.

 

Når det gjelder din Dell Inspirion 6400, ser det ut til at denne kom med enten Intel integrert skjermkort eller ATI Mobility Radeon X1300.

 

Jeg klarer ikke finne noen Windows 8 drivere på Intel Download Center til dette.

 

Hvis den har skjermkortet fra ATI (som virker sannsynlig ut i fra det du skriver), kan du forsøke dette.

 

Jeg mener uansett at Windows 8 burde inneholde en standarddriver til disse gamle skjermkortene med helt basic støtte.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Hej

 

Det er desværre ikke alle "ældre" systemer, der er 100% kompatible med Windows 8. Dette kan være årsagen til, at du oplever problemer. Her er en liste over de systemer, vi ved er kompatible med det nye Windows 8: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?docid=575111

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...