Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må jeg betale 2 x linjeleie?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått over fra å være totalkunde hos Telenor til å bli kunde hos NGT (bredbånd) og Telio (bredbåndstelefon). Må jeg betale linjeleie på 79,- til hvert av selskapene? Eller er det slik at jeg kan si til det ene selskapet at jeg allerede betaler linjeleie og slippe dobbeltbeløpet? Det er jo tross alt den samme linjen som blir brukt av begge. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bredbåndsleverandøren som tar inn linjeleie dersom du ikke har fasttelefon (analog).

Du betaler ikke dobbel linjeleie.

 

 

 

Linjeleie er en avgift som kommer i tillegg til den månedlige abonnementsavgiften på bredbåndet dersom du ikke har fasttelefon. Avgiften gjelder for alle bredbåndsleverandører som leverer over xDSL.

Linjeleien er satt til kr 79,- pr mnd.

 

Ingen linjeleie ved bestilling av VDSL fra NextGenTel.

Bestiller du VDSL, ofte kalt superbredbånd, fra NextGenTel slipper du linjeleien. Her finnes hastigheter som 40000/20000 og 30000/5000 kbps.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Skjønte det nå. Takker for svar! Sjekket også første faktura fra Telio, ingen linjeleie der. :)

Hei,

 

når det gjelder bredbåndstelefoni er det kun avhengig av at du har en bredbåndsleverandør.

Det er kun på Telenors kobbernett at du betaler linjeleie som leverandøren krever inn som igjen går til Telenor.

 

Bredbåndstelefonien kan du ta i utgangspunktet ta med deg på hvilket som helst nett og ringe med (som Broadnet, Telenor, NextGenTel, Altibox, Get, Canal Digital, og du kan ringe med den i fra utlandet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...