Gå til innhold

GPRS er sviiin dyrt!!!


Anbefalte innlegg

HEY folkens...ikke gå på GPRS....det koster jævla mye cash!!

Jeg har gått på GPRS i noen uker, lasta ned noen ringetoner og bilder....jeg har gått i underskudd på -360,-+ at jeg har påfylt 200,- kroner!!!

Can u believe it!!!!!! AARRRGHGH!!!!

HEHAY...I am a MACHINE!!!

Jeg har kjøpt meg et nytt SIM kort nå da....så folkens...IKKE GÅ PÅ 'GPRS'!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
litt off topic, men jeg syns de kunne gjort det på en annen måte, gprs idag er altfor dyrt... De kunne gjort det slik som med bredbånd o.l at man betaler et fast beløp i måneden istedet ;)

 

Enig men det med fast måneds beløp kommer vel med umts.

Ser ikke vitsen å bruke internett på mob idag,svindyrt jo,vent heller på umts.

Lenke til kommentar

Problemet med GPRS er at denne tjenesten bruker overskuddskapasitet i mobilnettet. Hvis operatørene skulle frigitt bruken (fast månedsbeløp) er det meget sansynlig at de måtte gjort STORE investeringer for å opprettholde et akseptabelt tjenestenivå.

 

For øvrig synes jeg ikke tjenesten er så halvgæærnt priset; med tung bruk av wap ligger jeg på 2-300,- /mnd. (Netcom) Skal du koble opp en PC ligger du unna GPRS og bruker HSCSD i stedet.

Lenke til kommentar
HEY folkens...ikke gå på GPRS....det koster fordømte mye cash!!

Jeg har gått på GPRS i noen uker, lasta ned noen ringetoner og bilder....jeg har gått i underskudd på -360,-+ at jeg har påfylt 200,- kroner!!!

Can u believe it!!!!!! AARRRGHGH!!!!

HEHAY...I am a MACHINE!!!

Jeg har kjøpt meg et nytt SIM kort nå da....så folkens...IKKE GÅ PÅ 'GPRS'!!!

 

Dette var en latterlig post. Du oppgir jo selv grunnen til hvorfor det koster; "lasta ned noen ringetoner og bilder...." <- DE koster, ikke bruken av GPRS!

Lenke til kommentar
Problemet med GPRS er at denne tjenesten bruker overskuddskapasitet i mobilnettet. Hvis operatørene skulle frigitt bruken (fast månedsbeløp) er det meget sansynlig at de måtte gjort STORE investeringer for å opprettholde et akseptabelt tjenestenivå.

 

Hvorfor det? Som du sikkert er klar over er MMS gratis for tiden, noe som fører til at enormt mange benytter tjenesten (eller noen få som bruker den masse). Du er sikkert også klar over at MMS bruker GPRS, og laster over relativt store mengder data hver eneste gang en melding blir sendt og mottatt. Så det er ingen grunn til at de ikka skal takle vanlig GPRS traffikk.

 

Jeg vet at det er vanlig i mange andre land å ta betalt fast månedsavgift. Det er også mange land det er gratis å bruke GPRS.

 

Men nå bor vi desverre i Norge, og her har vi bare 2 operatører som samarbeider slik at de kan melke oss maksimalt. Vi skal vel egentlig bare være glad at de ikke tar betalt etter hvor lenge vi er oppkoblet, slik de gjør (fremdeles!!) med oss stakkars dial-up brukere av internett.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig prisen for gprs i Norge ?

 

Her i Australia koster det 25 cent (Ca 1.1 kr aa koble opp med GPRS)

og 2.2 cent pr kB, det gjelder da opp og nedstreoms datatrafikk.. Saa jeg tror at prisene er billigere i Norge enn i Australia iallefall.

 

Men hva kan man forvente av ett land som ikke har ISP'er som tilbyr free download.

 

jeg hadde lett betalt 300 kr for free download for GPRS.

Lenke til kommentar
Telenor[/i]"]

Datatrafikkpriser

Kr pr. kilobyte inkl. mva. ¹)

Opp til 0,5 megabyte

0,10

Over 0,5-20 megabyte

0,015

20 megabyte

0,01

 

Så de første 0,5 MBene koster 10 øre pr kB?

Altså koster de 0,5MB 50 kroner? Eller?

Så er det 1,5 øre per kB. Det blir da opptil 20MB.

Og laster du da ned 20MB vil dette koste deg: 50kr + 292,5kr = 350kr?

 

Hvor stor er en enkel webside da, med Opera eller nyeste IE slik at du fjerner bilder og får det i en kolonne osv?

Hvor stor er en melding via Messenger da? Eller å sende 1 mail? Eller andre populære tjenester?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...