Gå til innhold

Slettet instalasjons dataen. Hjelp!


ToLi

Anbefalte innlegg

Kjøpte og lastet ned windows 8 i går for 249,- via netsidene til microsoft.

Alt gikk greit fram til jeg skulle instalere programmet. Jeg har en ssd på 80 gb og det var for lite plass på den. Trenger 20 gb for å få instalert sier programmet. Ok tenker jeg og starter å slette div via det programsletteprogrammet i kontrolpanel, men det var ikke nok. Så etter store mengder frustrasjon tok jeg og markerte alle mapper unde c: og trykket delete. Det gikk jo fint det. Fikk akkurat nok plass.

Meeeeen.... Tydeligvis lå også de nedlastede filene til windows 8 en plass der under c:

Det var ikke så smart. Så nå får jeg ikke kommet igang med instalasjonen igjen. Får ikke lastet ned filene på nytt heller virker det som da jeg må betale på nytt for å få det :(

Noen som har noen gode råd eller forslag???

Har sendt mail til kundeservice til microsoft, men de svarer jo ikke før 2 arbeidsager. Så innen den tid så håper jeg noen her har en god ide.

 

Kan jeg f.eks laste ned filene via en torrent og bruke produktnøkkelen min på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående det siste, nei det er ikke mulig å bruke en gyldig lisensnøkkel til pirat programvare.

 

De som man finner på bukta er ofte firmalisenser\Technet lisenser der må man bruke den nøkkelen til.

 

Godt mulig oppgradering lisenser gjelder kun en gang.

 

Vil anta du å prøvde å logge på https://www.windowsupgradeoffer.com/nb-NO/MyOrder

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Lykke til. Selv har jeg ikke helt funnet ut hvor Windows 8 filene blir plassert. Fant ca 17 MB under Appdata (Local ++++++), men ikke hvor de store filene som blir til .iso filen ligger.

 

Er enig i at løsningen de har valgt med å kun kunne få .iso filen via den veiviseren du må starte fra Windows ikke er optimal.

Kommer vel andre løsninger senere.

 

LMH1 har rett i at du ikke får brukt nøkkelen du har kjøpt på .iso filene du finner på nett. Om ikke de nye oppgraderings .iso filene er blitt lagt ut da. Står det MSDN/Technet er det ikke oppgradering.

En ting som kanskje kan fungere, er å bruke en MSDN .iso fil, for å så velge oppgrader fra Windows 7, for å så prøve å bruke oppgraderingslisensen. Men kan ikke garantere at det vil fungere, for platene fra MSDN/Technet er jo retail og ikke oppgradering.

Lenke til kommentar

Fant ingen ting den recovery greia ihvertfall. Vurderer å reinstalere windows 7 å prøve på nytt sånn

Du KAN bruke en iso-fil du finner på bukta. Installasjonsmediene er identiske. Så lenge du ikke laster ned en enterprise-versjon. De skal være merket. Upgrade/Retail/OEM-versjonene av Windows har vært identiske siden Windows 7.

Lenke til kommentar

Du KAN bruke en iso-fil du finner på bukta. Installasjonsmediene er identiske. Så lenge du ikke laster ned en enterprise-versjon. De skal være merket. Upgrade/Retail/OEM-versjonene av Windows har vært identiske siden Windows 7.

 

Rart at de er identiske. Original .iso filen jeg har fra MSDN kontoen min ( no_windows_8_x86_dvd_915495 ) er på 2.457.900 kb, mens .iso filen jeg fikk med oppgraderingen (32bit) er på 2.082.560 kb. Vil jo ikke kalle to .iso filer som har en forskjell på nesten 400 MB identiske.

 

 

271012_upgrade005.jpg

 

 

271012_upgrade006.jpg

Lenke til kommentar

Rart at de er identiske. Original .iso filen jeg har fra MSDN kontoen min ( no_windows_8_x86_dvd_915495 ) er på 2.457.900 kb, mens .iso filen jeg fikk med oppgraderingen (32bit) er på 2.082.560 kb. Vil jo ikke kalle to .iso filer som har en forskjell på nesten 400 MB identiske.

Ah. Ser forskjell på de to nå. Den du får gjennom upgrade assistant inneholder install.esd, mens vanlig iso er en install.wim. Det er mulig at det er bedre komprimering på *.esd filen. Får ikke sett innholdet i den.

 

Ellers vil integrerte languagepacks forårsake forskjellige filstørrelser.

 

Vil ikke si noe sikkert her, though. Men jeg kan ihvertfall si at MSDN/Technet-versjonen kan brukes med en upgradenøkkel (Krever ikke registeredit).

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Vil ikke si noe sikkert her, though. Men jeg kan ihvertfall si at MSDN/Technet-versjonen kan brukes med en upgradenøkkel (Krever ikke registeredit).

 

Jeg bommet litt på register endringen din, så tok feil der. Men den metoden er nå bekreftet at fungerer helt fint.

Men ang å bruke Retail .iso filen og oppgraderingsnøkkelen: Det har jeg testet to ganger nå. Tok en "clean install" på en helt tom disk (virtuell pc). La så inn oppgraderingsnøkkelen min, og prøvde å aktivere etter installasjonen. Det fungerte ikke.

 

Se her:

271012_upgrade008.jpg

 

271012_upgrade009.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Fikset det nå etter jeg reinstallerte Windows 7.

Da fikke jeg lastet ned filene på nytt og alt gikk helt fint, men står det ikke noe om hvor mye plass man må ha ledig på hardisken sin før man starter installasjonen?

Det virker ihvertfall sånn at det er noe i registeret som merker om man har lastet ned install filen før som nekter deg og gjøre det igjen, selv om man skulle være så uheldig å slette den.

Anyways... Windows 8 :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...