Gå til innhold

Sony a33, a35, a37 eller a55?


Anbefalte innlegg

Er i Usa og skal kjøpe meg nytt speilrefleks. Jeg har bestemt meg for Sony og har funnet disse 4 modellene til $500-550 så prisforskjellene er ikke så store og jeg finner heller ikke noen store forskjeller på kameraene.

 

Lurer derfor på om dere har noen tips til hvilket jeg bør velge?

 

Har et nikon d40 som begynner å bli noen år. Har fått prøvd sony av noen kjente og likte det mye bedre. Er ikke så veldig avansert i innstillinger og slikt men kunne godt tenkt meg å lære mer om kameraet og hvordan jeg kan bruke det best mulig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

a37 erstattet a35, a35 erstattet a33 i fjor, og a33 kom vel i 2010. Har fått inntrykk at a35 og a37 er bedre kameraer enn a33; men jeg er usikker på om a37 gjør noe viktig bedre enn a35. a55 er en litt større utgave av a35.

 

Det er noen gode tester hos dpreview (gå ned til Sony for å finne de forskjellige testene)

 

edit: Ser at a55 har utvippbar skjerm - det er jo kjekt. a33 har også utvippbar skjerm mens a35 og a37 ikke har det. 16Mpx sensoren til a55, a35 og a37 er bedre en 14Mpx sensoren til a33.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

SLT-A37 er vesentlig oppgradert fra SLT-A35 i alle fall, som i beste fall må kunne karakteriseres som en halvflopp. A37 har vippbar skjerm, A33 og A55 har vridbar, mens A35 har ingen av delene.

 

SLT-A33 var helt konge, men er lenge siden det kameraet var nytt, jeg klarer ikke å huske hva jeg synes om det vs A37.

 

TS: Om du klarer å få tak i A57 innenfor budsjettet ditt vil jeg sterkt råde deg til å gå for denne modellen. A57 har full vridbar skjerm.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...