Gå til innhold

Ytelse på Asus GTX 660


Mathebic

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal snart begynne å bygge en PC for moren min ettersom den gamle er gåen, og jeg valgte å bruke et GTX 660 grafikkkort. Jeg har bare en tidligere erfaring fra Nvidia grafikk kort og det var i 9000 serien tror jeg. Nåværende så er det et ati 5850 grafikkkort i den gamle pc'n og det fungerer ok men begynner å bli tregere på grunn av alderen. Så jeg lurer på hvordan ytelsen er på et Asus GTX 660 grafikk kort eventuelt om Gigabyte sin version er bedre. Det hun for det meste bruker datamaskinen til er spilling (The sims osv) film redigering ellers nettlesing. Hun er veldig opptatt av bra grafikk og en stille datamaskin. Til kabinett har jeg valgt et NZXT Switch 810 kabinett ettersom det passer best til hennes bruk. Jeg står også over et prosessor valg mellom en AMD FX-8150, AMD FX-8350 eller en i7 3770k. Så jeg lurer på hvilke som vil gi best ytelse av de delene.

Så det jeg vil frem til er hvordan ytelsen er på diverse spill.

Hilsen Mathebic.

Endret av Mathebic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg tenkte ettersom de er så billige, det er også ganske vanskelig å velge en CPU-kjøler til de. Ettersom pc'n skal brukes til mye redigering og spilling så kreves det en ganske kraftig CPU. Jeg har selv en i7 2600k overklokket til 3.8GHz og den kjører stabilt og på 20c Idle og 40 på full load med en Cooler Master V8.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke at jeg skal ordne en custom vannkjøling, men kjøre en CM V8 slik som jeg gjør siden den klarer å holde prosessoren veldig kald under full load. Men det jeg ville vite var hvor mye FPS spillene ligger på.

Hvilke spill?

Hvorfor akkurat en CM V8?

Hvorfor bryr du deg om avlesninger som ligger i et temperatursjikte der målerne bommer med 30°C?

Lenke til kommentar

Jeg tenker på spill som krever litt ytelse slik som Bf3, Mw3 og WoW slik at jeg har noe å sammligne grafikkkortet med siden jeg har et 7970 og spiller akkurat de spillene. Men det hun skal spille for det meste er The Sims 3. Grunnen til at jeg valgte en CM V8 er at jeg har bare positive erfaringer fra den, jeg eier en akkurat nå samt stebroren min og. Og vi har begge overklokket prosessorene våre (i7 2600k) og den kjøler prosessoren helt perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på spill som krever litt ytelse slik som Bf3, Mw3 og WoW slik at jeg har noe å sammligne grafikkkortet med siden jeg har et 7970 og spiller akkurat de spillene. Men det hun skal spille for det meste er The Sims 3. Grunnen til at jeg valgte en CM V8 er at jeg har bare positive erfaringer fra den, jeg eier en akkurat nå samt stebroren min og. Og vi har begge overklokket prosessorene våre (i7 2600k) og den kjøler prosessoren helt perfekt.

BF3: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Performance/5.html

Call of Duty er det ikke vits i å bry seg om

Wow: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Performance/20.html

 

Perfekt kjøling finnes ikke, selv sitter jeg med en EK SUPREME HF med 2x 240mm Coolgate-radiatorer og det er på ingen måte "perfekt," inntil kjernetemperaturene er like lave som lufttemperaturen (praktisk talt umulig) har man ikke perfekt kjøling. Hyper 212 EVO er en grei kjøler for en mild overklokk, om man skal ha det beste av luftkjøling må man se på Thermalright Macho (støy) eller Thermalright Silver Arrow (kjøleytelse.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...