Gå til innhold

GTA-skaperne organiserte mediestorm


Anbefalte innlegg

Vel. For meg er det ikke snakk om filosofi. For meg var det snakk om måten spillprodusenten gikk frem på. Og når det blir spørsmål om moral, så vil det jo kanskje bikke mot filosofi..

 

Men det er vel ikke så galt at du har planer om å boykotte GTA på grunn av dette? :) Bare lurer.

 

Jeg har hatt det mye moro med GTA spillene gjennom årene, men tror jeg vokste fra serien etter nummer 3.

Akkurat =)

Jeg er fremdeles ikke voksen, enda jeg snart bikker 30, men GTA skal kjøpes! =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo i og for seg greit det. Men selv så mener jeg at denne handlingen ikke er ond, jeg tror at konsekvensene kan føre til mer glede enn det motsatte. Men du har kanskje rett i at det ikke er den beste måten å gå frem på.

 

Jo, så må man jo veie opp mot hverandre hva man synes er viktig og ikke. Det er jo forsåvidt interessant at vi begge tenker utilitaristisk om dette. Jeg mener altså at å bruke folk mot deres viten og vilje er såpass negativt at det gjør handlingen umoralsk. Du mener tydeligvis at siden spillet skaper så mye glede, så er det verdt det. Tror ikke vi kommer noe lenger på den der da :)

Tja. Og nå får jeg en forståelse av at vi begge har litt rett i det vi påstår også :)

For meg er en handling umoralsk dersom konsekvensene av handlingen er mer negative enn posistive.

Jeg tror det kalles "konsekvensialist" uten at jeg vet dette sikkert.

 

Jeg er enig med deg at det ikke er noen god måte å gå frem på, hvis det faktisk er slik at de folka som blir brukt mot sin viten og vilje opplever det som negativt (som i plagsomt) at de blir det. Men er dette helt opplagt? I så fall på hvilken måte? :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

"For meg er en handling umoralsk dersom konsekvensene av handlingen er mer negative enn posistive."

Vil bare rette meg selv litt her. For meg er en handling umoralsk, dersom man vet at konsekvensene av handlingen skaper unødvendige negative konsekvenser, og eller mer negative konsekvenser enn positive konsekvenser.

 

 

Om man ikke forstår selv, at det skaper mer negative konsekvenser av å gjøre det, så vil jeg si at det ikke er umoralsk. Uvitenhet er ofte grunnen til at man oppfører seg umoralsk, men personen som gjorde det, kan ikke sees på som umoralsk.

 

Umoralsk er man når man vet det det man gjør er galt.

 

:)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

For ikke å gå offtopic:

Til det jeg skrev ovenfor;

 

Det jeg mener er at GTA-produsentene kunne gjort det på en annen og bedre måte. Jeg tror heller ikke at det får veldig store negative konsekvenser for dem. Det beste var om de fant andre metoder å gå frem på. Jeg har vansker for å se for meg hvordan dette kan plage mennesker på noen måte. Derfor skrev jeg det jeg skrev.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...