Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

KRISE: Ungene vaska laptoppen...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ny dag - nye sjanser!

Skjermen ser i dag meget bedre ut etter en natt i stekeovnen på 50 grader C, mesteparten av fuktigheten/kondensen er borte allerede. Likevel en del igjen, så jeg lar den stå i hele dag og eventuelt hele natt for å bli kvitt alt.

Men - keyboardet fungerer fortsatt ikke, og jeg har vært inne i maskinen og sjekket at kablene er skikkelig koblet inn. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Endret av Sarasin
Skrevet

Dra ut kontakten til kyebord og la den ligge i ovnen med kyebord seperat en stund. Dette kan hjelpe.

Kyebord kontakten kan være litt vanskelig å få skikkelig innigjen siden det som oftest er dårlig plass til fingrer sammtidig som du skal plugge i kontakten.

Skrevet

Det er helt riktig - skal sette igang demontering nuh og oppdatere senere i dag. For slik jeg kjenner keyboards (både på laptop og desktop) er det jo veldig lite som "kan" overloades - det er veld bare at kontaktene blir dårlige eventuelt. Takk for tipset :)

Skrevet

Sannsynligvis kan du fikse 5 knappen selv!

Litt demontering og rensing av tastaturet med noe elektronikkrens kan være nok til at det fungerer igjen, verdt å prøve i alle fall.

Antar du har prøvd å fjerne en og en tast (om det lar seg gjøre).

Skrevet

Er et chiclet tastarur og har ikke kommet nærmere enn å demontere det fra selve "rammen" sin. Vet ikke helt hvordan jeg skal trikse knappene, uten å ødelegge de. Problemet er at den sitter ikke fast eller noe slikt, og det kan ikke være noe fuktighet igjen etter et døgn i stekeovnen. Så da vet jeg liksom ikke helt hva det kan være...

Skrevet

Det trenger ikke å være igjen noe fuktighet, men det kan være at det har blitt skapt en overgang pga vaskinga som nå må renses bort for å få tastaturet til å slutte å henge seg opp.

Skrevet

Ok, det er det jeg anser som eneste reelle mulighet med mindre keyboardet faktisk kan kortslutte? Uansett, noen som kan hjelpe meg å fjerne knappene eventuelt linke en video eller lignende? Har prøvd å finne noe på youtube, men fant ikke noe så langt jeg kunne se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...