Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bygd ny PC - Par ting som ikke fungerer optimalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjermkort - Ati 7950

cpu - i5 3750

SSD - Samsung 830 128gb

HK - Gigabyte z77 (billigste)

fractal design r4 kabinett

benq gl2450hm

Det meste har gått smurt, men par problemer.

1. Benq GL2450HM skjerm - Høytalerne fungerer ikke. Kjører HDMI fra pcen til skjermen (må man itillegg ha den grønne fra pc til skjerm ? sett det har stått noen steder, men hdmi skal vel kjøre bilde OG lyd) Har stilt inn på HDMI på skjermen og i catalyst center.

2. Har problemer med lagg i minecraft, stream vids m.m .. virker som det er noe som lugger og ikke er optimalt enda.

Kan det være Cpuen som trenger noe drivere ? Står den har drivere fra 2006 i device manager. Noen linker til hva jeg trenger til den ?

3. Den blå tjukke (usb3?) ledningen som allerede er i kabinettet, hvor skal den plugges inn ?

4. tok en test av Samsung ssd`en tidligere i benchmark, virker som den havna på rundt 200/220 i skrive og lese hastighet, den skal vel ligge høyere enn det ? brukte samsung sin magician for å måle.

Takker og bukker for tips og hjelp på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Løst * 1. Nå fungerer høytalerne, funka med en nyere realtek driver.

2. Fortsatt problemer med lagg, kan det være skjermkort drivere ? Er ikke så kjent med Amd, prøvde å finne noen nyere drivere, men uten hell. Scorer jo 7.9 i windows.

3. lurer fortsatt på denne.

Muligens løst * 4. 200/200 hastigheten skyldes nok mangel på sata 3 kabel tenker jeg, brukte bare de 2 sata kablene som fulgte med HK eller hva det var.

Endret av Mwotm
Skrevet (endret)

ja, hvis det er crystalmark du brukte får ikke samsung ssd'en bedre enn 200/220. prøv en anne benchmark.

Prøvde med AS ssd benchmark, får samme resultat, ligger på 220/185

Endret av Mwotm
Skrevet (endret)

Er ikke dårlig den da, får noe av det samme på min Crucial M4 SSD som jeg har i laptopen.

Den tykke USB 3 kabelen strekker du til en av USB 3 portene på baksiden av kabinettet, altså de som sitter på hovedkortet.

Men SSD bør du koble til SATA6 portene som er de 2 hvite på hovedkortet. De fire blå er SATA3 som gir lavere hastighet.

Endret av Chavalito
Skrevet

Har kobla SSD`en til den øverste hvite porten, hvor det står spesifikt Sata 3. Men trur ikke jeg bruker sata 3 kabel.

Men hvis det resultatet er bra, så er det jo greit. Bare trudde den klarte bedre siden det står 520MB/320MB/s read/write på komplett.

Er jo bare halvparten av Read.

Takk for opplsyningen rundt Usb3 kabelen. :)

Ellers virker det bare nå som at det bare er Minecraft jeg sliter med. Har den nyeste Java`en..hm.. prøve en reinstall

Skrevet

Fått MC til å funke, så da er det greit.

Da er det bare SSD`en igjen. Hvis resultatet skal være slik, så må det være noe feil.

Skal prøve den ATTO som du linker til, også skal jeg ta en ekstra kikk i kabinettet igjen og se hva jeg har gjort.

Skrevet (endret)

Legger meg langflat ned.. fant ut av problemet og alt er løst nå.

Hadde klart å sette den i Sata 2. Var så obs i hele går på at den skulle i sata 3, men når jeg bytta sata kablene 2 ganger mellom dvd brennern og SSDen (pågrunn av ryddighet m.m), så har jeg som sagt klart å sette SSDen i Sata 2, men vært 100% sikker på at den sto i SAta 3.

Pytt pytt.. må vel få lov til å være litt dum inniblant.

Takker og bukker for all hjelp, alt er toppers her nå :)

Endret av Mwotm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...