Gå til innhold

[Løst] Bytte av dell hovedkort


Nikolai88

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det har seg slik at jeg startet med å bytte grafikkkortet på min gamle Dell XPS 435MT.

Resultatet til nå har vært at jeg har byttet kabinett og strømforsyning, siden det originale

var altfor dårlig kjøling og strømforsnyningen holdt ikke mål.

 

Nå har tiden kommet for å bytte hovedkort og jeg må si at jeg er ganske grønn på dette området. (men har lest litt på tema)

 

Av den informasjonen jeg kan finne så har jeg dette hovedkortet (i7 prosessor):

http://www.amazon.co...m/dp/B003KJ1SB8

 

Pr i dag har jeg dette kabinettet, http://www.komplett....aspx?sku=620616

 

Det hadde vært flott å fått en tilbakemelding på om det i hele tatt lønner seg å oppgradere.

Og hvis du har mulighet, gi en anbefalling på et hovedkort som er kompatibelt.

 

-N

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en i7-920 det er snakk så vidt jeg fant ut, så da blir det hovedkort med LGA1366 sokkel. Dette er en sokkel som er på vei ut og er blitt erstattet av LGA2011. Dog finnes det fortsatt hovedkort til salgs av disse, men om det lønner seg å oppgradere en "utgått" CPU, det er en annen. Men en i7-920 duger fortsatt når det er sagt.

 

Jeg fant disse hovekortene som kan brukes via Prisjakt. Håper linken virker. Asus Sabertooth X58 kan være noe å satse på, men som sagt, dette må du selv vurdere. Jeg har nettopp oppgradert til LGA 2011 på grunn av at det var ikke mulig å finne noe bedre hovedkort enn det jeg hadde med LGA1366 sokkel.

 

Det hovedkortet kjetilkl linket til kan ikke brukes til en i7 da det er LGA1155.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS. Når han sier han skal bytte hovedkort så regner jeg med at han også skal bytte CPU. - Ellers er det vel ingen vits i? ;)

 

Derfor jeg anbefalte et LGA 1155 hovedkort som er "mainstream sokkelen" til Intel for tiden. - Der vil du også finne best CPU-utvalg med rimelige priser. - Jeg ser ingen grunn til å gå for "high-end" sokkelen til Intel (forrige var 1366, og nå 2011) med mindre du har altfor mye penger (og da kunne du vel like gjerne bygget ny pc)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner poenget ditt kjetilkl, men etter som TS spurte om et kompatibelt hvoedkort så må jo det bli LGA1366 HK. Men klart det er mer fremtidsrettet å oppgradere til LGA1155 hvor utvalg av både HK og CPU er så mye større.

Det å oppgradere HK med den "gamle" sokkelen 1366 har egentlig ikke så mye for seg. Derfor oppgraderte jeg til LGA2011.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...