Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreens, korrupte filer! 1 Stk DASS pc.


Anbefalte innlegg

Hei! Eg har eit veldig veldig irriterandes og ikkje minst frustrandes til helvette problem.

 

Pcen min har ein tendens til å bluescreen pga mange forskjellige grunner. Har sett Memory_Usage_fail fleire ganger, som eg antar er pga at rammen min blir oppbrukt, so den er grei. men har mange Missing_Page_fault som eg ikkje veit noke om at all. Eg mistenker pcen min for alvorlig hardware feil og ikkje minst rusk i biosen, men trenger samtykke her. Alle program eg laster ned via nettet, blir filene korrupte, og ingenting funker som det skal. Mest vanlige problemet her er Steam, der ingen program vil fungere, grunnet korrupte filer. Validere filene på eit aktuelt nivå og x antall ganger, MEN nei. Vil fortsatt få ein korrupt fil error minutter eller timer seinere som gjer at programmet crasher. Er kanskje verdt å nevne at eg for øyeblikket bruker ein unlegit windows versjon men ser ikkje det kan ha noken betydning for mine hovudproblem. Please help, eg river snart av meg heile håret og crushe pcen før den får gjort sitt siste pust.

Endret av vanfredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen kjappe tips når det gjelder forumbruk for å få kjapp hjelp!

 

1 Prøv å skrive så forståelig som mulig , gir deg et eksempel ved å rette på posten din :

 

Pcen min har ein tendens til å bluescreen pga mange forskjellige grunner.

Har sett Memory_Usage_fail fleire ganger, som eg antar er pga at rammen min blir oppbrukt, so den er grei, men har mange Missing_Page_fault som eg ikkje veit noke om at all.

Eg mistenker pcen min for alvorlig hardware feil og ikkje minst rusk i biosen, men trenger samtykke her.

 

Alle program eg laster ned via nettet, blir filene korrupte, og ingenting funker som det skal. Mest vanlige problemet her er Steam, der ingen program vil fungere, grunnet korrupte filer. Validere filene på eit aktuelt nivå og x antall ganger, MEN nei.

 

Vil fortsatt få ein korrupt fil error minutter eller timer seinere som gjer at programmet crasher. Er kanskje verdt å nevne at eg for øyeblikket bruker ein unlegit windows versjon men ser ikkje det kan ha noken betydning for mine hovudproblem.

Please help, eg river snart av meg heile håret og crushe pcen før den får gjort sitt siste pust.

 

Dette er bare en grov edit for å vise hvordan man kan få en stor "boks" til å bli litt mer lettlest.

 

2 : Prøv å skriv litt mer oppsummert om problemet, om jeg forstår deg rett så :

*Pcen har problemer med at filer blir korrupte.

*Du får ofte opp blåskjermer.

*Du får ofte opp memory usage fail og missing_page fault.

*Alle filene som lastes ned fra nettet blir enten korrupte over tid eller er det allerede.

 

3 : Nevn gjerne hvilke komponenter som er i pcen din , som for eksempel :

Navn og modell på strømforsyningen.

Samme med Minne , hovedkort , cpu , hardisker osv.

 

4 : Litt kjapp feilsøking som kan forsøkes :

*Kjør windows sin egen minne test : http://www.sevenforums.com/tutorials/715-memory-diagnostics-tool.html

*Om du kan bruke en annen pc laster du ned og kjører memtest.org (enten via versjonen som kan kjøres i usb eller i dvd) , denne tar en grundig test av minnet ditt.

*En Linux live - cd (eller usb) er også kjekt å bruke for å teste ut feks Harddiskene dine , men man kan jo også laste ned crystaldiskinfo og kjøre dette fra usb enhet. Smart status bør være ok.

Lenke til kommentar

Missing_page fault er at Windows ikke finner den filen den leter etter i swap filen som ligger på hard disken. Swap filen er en fil Windows "dumper" filer til når fysisk RAM er oppbrukt. Hvsi det blir skrevet mye til swap filen, vil gamle filer bli slettet, så når Windows trenger den filen igjen, vil det gi missing_page fault når den ikke finner filen.

En annen grunn kan være at det er feil på hard disken slik at filene blir korrupte. Kjør chkdsk /f på den disken som gir disse feilene for å sjekke filer.

Å kjøre Memtest som Malvado sier er også en ide. Pluss det hjelper å vite hardware din.

Lenke til kommentar

Processor: AMD Phenom II X6 1090T Processor (6 CPUs), ~3.2GHz

Display card name: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan"

Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

Lokal Disc (C:) : Seagate Barracuda® 1TB

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

 

Ferdig oppsummert hardware som er relevant.

 

Eg vil ta meg meir tid til å sjå inn på problemet, leite igjennom hardware om alt er riktig installert med riktige drivere som fungere. Vil feilsøke med RAM fysisk og sjå om det er noke feil der det ligger.

 

Vil også nevne at eg har eit ustabilt internett. Dette kan vel også være ein faktor når filer fra nettet blir lastet ned og ender opp med å mangle noen til slutt?

Lenke til kommentar

Ja, om du har ustabil nettlinje så kan man få korrupte filer, men da får man ikke BSOD , kun melding om at filen ikke kan brukes.

 

Si ifra når du har fått feilsøkt litt mer , finn gjerne også ut hvilken strømforsyning du har (navnet står som regel på siden av den så kan hende du må ta av sidedøren på pcen din.

Lenke til kommentar

Kan alle kompentene utenom so det går fint! :) Har Corsair HX 750W strømforsyning vist det hjelper.

 

Kan også legge til at eg har kjørt Memory test og fant ingen feil. Kommer til å ta ein RAM test der eg bruke kun ein og ein av brikkene og ser om maskinen har problemer med å starte opp då. Disk checken gjekk fint og fant ingen feil heller.

Endret av vanfredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...