Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med speedometer på 77' Chrysler Newport


-Olsen-

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og en kompis har startet å mekke på en Chrysler Newport fra 1977 som går i arv mellom folk, og er nå vårt ansvar i et år.

 

Problemet vi nå har støtt på er at speedometeret ikke fungerer. Dette kan ha skjedd mens vi lette etter fuelsystemet og dro ut kablene som går innom en cruise control enheten før det går til speedometeret.

 

Sånn problemet er nå står speedometeret på maks. Hvis vi manuelt vrir på kabelen som går til speedometeret får vi utslag som viser lavere hastighet, men nåla faller med en gang ned igjen til maks.

https://dl.dropbox.com/u/14803285/flaggbil/IMAG0262.jpg

 

Der vi har rotet er cruise control enheten. Det er her vi får utslag hvis vi vrir på kabelen som går inn mot dashbordet.

https://dl.dropbox.com/u/14803285/flaggbil/IMAG0261.jpg

 

Noen som vet hva som er galt, evt hvordan dette kan fikses?

Endret av -Olsen-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

 

Har nå fått tatt fra hverandre deler av dashboardet, så kom til speedometer nåla, og kan se litt hva som foregår bak.

 

Jeg ser nåla er fast koblet til en rundt enhet bak speedometer-plata (der tallene står). Klarte å stramme fjæra ved å holde fast delen bak og vri på nåla.

 

Når jeg så tok bilen ut for en kjøretur ser jeg en del som sitter rundt delen som er koblet til nåla, som går i et jevnt tempo. Men det ser ut som om nåla og bare sporadisk hekter seg på delen som blir dratt av girkassa, noe som gjør at speedometernåla hopper mye, og gir en totalt uleselig og sporadisk måling.

 

Velger å utelukke at det er noe galt med speedometerkablene, siden delen i speedometeret som blir dratt av girkassa går jevnt og fint.

 

Noen råd eller innvendinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...