Gå til innhold

Varsel om planlagt innkalling!


Mrkrisbcs

Anbefalte innlegg

God ettermiddag godtfolk!

 

Fikk varsel om innkalling til førstegangstjeneste igår! Står at tjenesten starter Mars 2013. Det er førstegangstjeneste ved SSK/KNM HH/ Elever/ Rekr. skolen i Sjøforsvaret.

 

Har et par kjappe spørsmål...

 

1. Betyr det at jeg skal møte på Madla i Stavanger? Får eg eventuelt mer informasjon på innkallingen som kommer senest 2 måneder før fremmøte?

 

2. Husker ikke ønskene eg satt opp på del 2 av sesjonen... Er det mulig å finne ut av ka eg valgte? Og fungerer det sånn at eg kommer med mine nåværende ønsker til befalet mitt når eg kommer til Madla?

 

Takk på forhånd for svar som måtte komme! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja. KNM HH ligger på madla rett utenfor stavanger. Du vil få en innkallingspakke med informasjon ang. reise, pakkliste osv...

 

2. Du kan ringe vpv 03003 skulle du ønske å finne ut av dette. Nei, du vil få muligheten til å velge mer i detalj på rekruttskolen hvilken type tjeneste du ønsker å avtjene. Forsvaret tar hensyn til at de fleste ikke har bestemt seg for hvilken type tjeneste de ønsker når de møter til førstegangstjeneste. Jeg ville dog anbefale deg til å lese litt på mulighetene du har innenfor sjø, før oppmøte. Men du vil få nok av informasjon om alle stillingene på rekruttskolen!

 

Gled deg! :)

Lenke til kommentar

Angående tjenestested etter rekrutten så skal du på et intervju under rekruttperioden med en personelloffiser. Om du har blitt forhåndsfordelt til en stilling på sesjon, vil han se dette og med en gang kunne fortelle deg at du er sikret å få denne stillingen om ikke annet skulle foreligge som for eksempel nedsatt syn, hørsel etc. Hvilken avdeling og eventuelt båt får du ikke vite på det intervjuet, da din søknad til avdelinger som dere utarbeider under intervjuet skal behandles.

Om du ikke er forhåndsfordelt til stilling, så setter dere opp fire ønsker på forskjellige stillinger og innenfor hver av disse tre tjenestesteder.

 

Hva slags tanker og vurderinger troppsbefalet og personelloffiseren gjør opp om deg er med på å påvirke hvor du havner.

 

Hvis ønsket er båt, kan jeg gi deg mer informasjon ettersom at jeg tjenestegjorde som artillerist på båt etter rekruttskolen;)

 

Dette er slik det var da jeg var der for litt over et år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...