Gå til innhold

Muffinss Stronglift treningslogg


Anbefalte innlegg

Jeg legger hovedvekt på 5x5 i baseøvelsene. Jeg har satt inn litt ekstra øvelser for å forhåentligvis få litt ekstra effekt. Følger ikke noe program, men legger treningsøktene opp etter "hvilke muskler" som ikke er støl etter forrige økt. :p

 

Synes det er litt greit å kunne legge opp treningsøktene selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg legger hovedvekt på 5x5 i baseøvelsene. Jeg har satt inn litt ekstra øvelser for å forhåentligvis få litt ekstra effekt. Følger ikke noe program, men legger treningsøktene opp etter "hvilke muskler" som ikke er støl etter forrige økt. :p

 

Synes det er litt greit å kunne legge opp treningsøktene selv.

 

Haha,aight :) tror ikke jeg har nok selvdisiplin til å holde på sånn for å være ærlig.

 

Dagens økt

 

B

 

Knebøy 5x5 83.5

Militærpress 5/5/5/4/4 36 kg

Markløft 1x5 91 kg

 

Bra bøy. Tung press, kjører samme vektene neste gang, hvis det fortsetter sånn så blir det en deload.

Markløften kødda jeg litt med, rep neste gang.

Lenke til kommentar

Usikker på det faktisk, starta egentlig helt fra scratch. Men regner med rundt 40 kg i knebøy, 30 i benk og 50-60 i mark. Har egentlig alltid vært svak, ligger litt i genene fra min kjære mors side. Men fikk en del styrketrening i beina og ryggen under militæret. Benk er nok definitivt min svakeste øvelse.

 

Ja ser at du nærmer deg punktet jeg er på, jeg hadde jo også en periode i november-desember jeg ikke trente. Latterlig latskap av meg for å være ærlig. Tenker ofte på hvor mye mer fremgang jeg hadde hatt.

Hvordan føles knærne nå? Tidligere skader eller problemer med teknikken som har gjort et negativt utslag?

Lenke til kommentar

Særs god fremgang da! :) Min start har vært litt høyere enn det. Fremdeles ikke møtt veggen i knebøy eller mark.

 

Knærne mine føles fine ut nå. Merker at de fremdeles kan "føles litt slitne", men det er en stund siden jeg har hatt smerter. Jeg fikk skaden en gang jeg spilte fotball, og det kalles bursitt, eller Infrapatellar bursitt for å være litt mer korrekt. Da klarte jeg ikke å bøye venstrekneet mitt på over én måned, det var låst i ytterstilling. Særs ilt.

 

Grunnen til at jeg måtte sette knebøy og mark på vent var en gang i gymmen at jeg spilte volleyball, og slo kneet i gulvet. Det er fremdeles litt ømfintlig mot slag, så da bare ventet jeg til det gikk over.

Lenke til kommentar

Joda, er absolutt fornøyd så langt :) Men merker at det stagnerer litt nå. Deilig at det bare fortsetter, men vi må nok alle regne med litt motgang til tider og, er jo bare å stå på :)

Meget imponerende benk du har forresten!

 

Ser den, høres ikke spesielt godt ut. Viktig å passe på å ikke forverre det.

Lenke til kommentar

Stagnasjon har jeg også merket, men da kun hittil i benk. Kom over den kneiken i dag, så det skal bli spennende å se hvordan det går med 65 kg.

 

Og takktakk, blir spennende å se hvordan jeg takler 65 kg 5x5. Fornøyd med tanke på at jeg har økt nesten 10 kg i benken 5x5 siden jeg begynte for fullt. :)

Lenke til kommentar

Stagnasjon har jeg også merket, men da kun hittil i benk. Kom over den kneiken i dag, så det skal bli spennende å se hvordan det går med 65 kg.

 

Og takktakk, blir spennende å se hvordan jeg takler 65 kg 5x5. Fornøyd med tanke på at jeg har økt nesten 10 kg i benken 5x5 siden jeg begynte for fullt. :)

 

Imponerende :) Blir nå bare mer og mer!

 

Dagens økt:

 

A

 

Knebøy 5x5 86 kg

Benkpress 5x5 52 kg

Foroverbøyd roing 5x5 53.5 kg

 

Ekstremt bra dag, er kjempefornøyd. Spesielt med knebøyen :)

Lenke til kommentar

Dagens økt:

 

B

 

Knebøy 5x5 81.5 kg

Militærpress 5x5 38.5 kg

Markløft 1x5 91 kg

 

Deloada i dag, treningskompisen så på teknikken og vi rettet opp i feil. Meget bra økt generelt. Militærpressen gikk kjempelett, opp på 41 kg nå til onsdagen, kunne ikke vært mer fornøyd :) Markløften gikk lett med omvendt grep.

Lenke til kommentar

Påskeferie, og treningssenteret er stengt alle røde dager. Kjipt, men ikke så mye å få gjort med det.

Blir ikke noe trening før etter påske, holder meg kanskje gående med noen push-ups, planken osv. Bare for å få fyllt inn litt av behovet, men ikke noe logging.

 

God påske!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...