Gå til innhold

Trill terningen - BF3 maps


Anbefalte innlegg

Etter en lengre diskusjon med en som jeg spiller litt BF3 med, skjønte jeg at folk har ganske ulike meninger om hva som er gode Battlefield-kart og hvilke kart som er dårlige, og jeg ble litt nysgjerrig på hva dere andre her egentlig synes om de forskjellige kartene som er med i spillet.

 

Jeg skal starte med å gi terningkast til alle kartene som jeg har spilt med enn en håndfull ganger og håper flere følger på. Ta gjerne med eksempler på gode/dårlige kart fra tidligere BF-spill om dere ønsker det. Prøv å del ut minst én 1-er og én 6-er.

 

I ingen spesiell rekkefølge:

 

Operation Metro: 1. Så å si null underholdningsverdi, kartet er M320- og håndgranatspam over hele linja. Det eneste som kan være morsomt, er dersom man som US pusher helt til A og man får tatt over noen bygninger, men dette skjer sjeldent. Kartet kunne blitt bra med flere flagg i bredden.

Caspian Border: 4. Et klassisk BF-kart, men kanskje litt kjedelig. Ikke veldig spennende, men et solid kart som er vanskelig å mislike.

Operation Firestorm: 5. En god blanding av åpne områder, luftstyrke, panserkjøretøy og infanteri.

Grand Bazaar: 4. Får trekk for størrelsen, det er litt lite for 64 spillere, hadde fått en 5-er dersom det hadde vært noe større. Mange valgmuligheter og mye å gjøre for alle klasser.

Kharg Island: 5. Er i likhet med Operation Firestorm ganske balansert og har veldig variert miljø.

Tehran Highway: 3. Det er BF3s eneste nattkart og er samtidig for lyst. Grei underholdning, men er veldig utsatt for baserape.

Seine Crossing: 3. I likhet med forrige kart er dette både intenst og underholdende, men ender alt for ofte i baserape.

Noshahr Canals: 4. Nok et velbalansert kart med tanke på luftstyrke, panserkjøretøy og infanteri, men får trekk for baserape.

Damavand Peak: 2. Langt og lineært og med for få muligheter for flanking. Kan være morsomt dersom begge lag består av gode spillere.

Strike At Karkand: 6. Etter min mening BF3s beste kart. Midtøsten-basert, få men viktige panserkjøretøy, ingen fly eller helikopter, og viktigst av alt uten vesentlige choke-points og med mange valgmuligheter.

Gulf of Oman: 3. Kjedelig, men ikke dårlig. Lite å si om dette kartet.

Wake Island: 3. Stort og åpent, men samtidig lineært. Dette er spillets kjedeligste kart å spille på dersom man møter veldig dårlig motstand.

Sharqi Peninsula: 5. Et godt balansert kart, med alt unntatt jetfly. Man får virkelig følelsen av at man forsvarer/angriper byen og at dette ikke er en tilfeldig slagmark.

 

Kart fra Close Quarters og Armored Kill har jeg nesten ikke testet, men disse syntes jeg var jevnt over dårlige. CQ er kanskje morsomt dersom man spiller 5v5 eller lignende, men er ellers alt for lite "BF-aktig", mens AK går helt motsatt vei og går litt for sakte for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanilla

 

Operation Metro: 5

 

Caspian Border: 6

 

Operation Firestorm: 5

 

Grand Bazaar: 4

 

Kharg Island: 5

 

Tehran Highway: 2

 

Seine Crossing: 3

 

Noshahr Canals: 4

 

Damavand Peak: 4

 

 

Back To Karkand

 

Strike At Karkand: 4

 

Gulf of Oman: 5

 

Wake Island: 1

 

Sharqi Peninsula: 3

 

 

Close Quarters

 

Ziba Tower: 6

 

Operation 925: 4

 

Donya Fortress: 5

 

Scrapmetal: 4

 

 

Armored Kill

 

Bandar Desert: 5

 

Alborz Mountain: 6

 

Death Valley: 4

 

Armored Shield: 5

 

 

Er ingen stor fan av Back to Karkand, hadde det ikke vært for den horrible ytelsen på disse mapene, med untak av Wake island, så hadde jeg nok spilt mer, men spiller så å si ikke på disse mapene. Ga Wake Island 1 fordi da fikk jeg med en ener også, ikke nødvendigvis en ener, men det mapet jeg liker minst.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Spiller for det meste 32 player conquest og noen ganger 24 player conquest, alt over 64 players blir alt for mye rot i min mening. Mest på grunn av mappene er alt for småe for å støtte 64 spillere.

 

Får vel begynne med mine favoritter og hvorfor jeg liker dem.

 

Grand Bazaar, 32/24 normal conquest: Det jeg liker med grand bazaar er at det er ett "power struggle map" imo, her er det konstant kamp mellom lagene over B flaget og kontrollen over side veiene. Kjøretøyene holder seg til utsiden av kartet mens infantry holder seg til midten av kartet, kjøretøyene dominerer ikke i grand bazaar takket være trange veier og lite åpent terreng. Det største problemet med grand bazaar er vel at base raping skjer litt for ofte.

 

4/6

 

Seine Crossing, 32/24 conquest large: Også ett "power struggle map" imo, konstant kamp mellom lagene over C flagget og bruene. Trange veier sørger igjen for at kjøretøyene ikke dominerer, siden det alltid er noen med AT miner eller C4. Omtrent akkurat lik grand bazaar men problemet med seine crossing er spawnene, ikke US eller RU basen men når du spawner på ett flag, garantert at de verste spawnene du har opplevd har skjedd i seine crossing eller kommer til å skje her.

 

4/6

 

Det er de eneste mappene jeg spiller, tehran highway er morsom av og til men ender alt fort i base raping.

 

Har ikke så lyst å skrive noe om resten av mappene siden jeg ikke liker noen av kartene noe spesielt, spiller heller ikke rush med mindre jeg spiller med noen kompiser som ikke liker conquest.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vanilla

 

Operation Metro: 2

 

Caspian Border: 5

 

Operation Firestorm: 4

 

Grand Bazaar: 4

 

Kharg Island: 4

 

Tehran Highway: 2

 

Seine Crossing: 4

 

Noshahr Canals: 4

 

Damavand Peak: 4

 

 

Back To Karkand

 

Strike At Karkand: 6

 

Gulf of Oman: 5

 

Wake Island: 1

 

Sharqi Peninsula: 5

 

 

Close Quarters

 

Ziba Tower: 1

 

Operation 925: 1

 

Donya Fortress: 1

 

Scrapmetal: 1

 

 

Armored Kill

 

Bandar Desert: 5

 

Alborz Mountain: 4

 

Death Valley: 4

 

Armored Shield: 5

Lenke til kommentar

Vanilla:

 

Operation Metro: 5 (ikke med 64players)

 

Caspian Border: 5

 

Operation Firestorm: 4

 

Grand Bazaar: 5

 

Kharg Island: 3

 

Tehran Highway: 2

 

Seine Crossing: 5

 

Noshahr Canals: 3

 

Damavand Peak: 2

 

 

Back To Karkand:

 

Strike At Karkand: 6

 

Gulf of Oman: 5

 

Wake Island: 2

 

Sharqi Peninsula: 6

 

 

Close Quarters:

 

Har spilt alt for lite til å uttale meg, finner mapsa lite interessant foreløpig.

 

 

Armored Kill:

 

Bandar Desert: 3

 

Alborz Mountain: 5

 

Death Valley: 2

 

Armored Shield: 3

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...