Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Lægger" ved spill på Internett - Ny pc.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sønnen min(10 år) spiller et populært spill på nettet om dagen, Minecraft. Det bør ikke være all verdens av ressurskrevende da grafikk osv er rimelig dårlig. Men, spillet "lægger" konstant. Hva kan vi gjøre for å få slutt på det?

 

Kjører 300 mbps router, og andre pc`r i samme rom har ikke samme problem. Dvs netthastighet bør ikke være problemet. Jeg kjøpte ny pc(ikke den råeste, men en ok en) nylig for at ting skulle funke.

Model: Acer Aspire 5749, I5-2450 CPU 2,50 Ghz, 6 GM Ram.

Skjermkortet? Intel ® Graphics family(trolig integrert av en eller annen sort.

 

Noen som kan hjelpe med gode løsninger på problemet?

 

Takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjørte test på speedtest. Ping, 0 ms, download 64,5, upload 48,70 MBps(kjører trådløst). Lastet ned software for å måle cpu temp som viser +/- 65-70 grader under minecraft. Er det mye eller ok?. Jeg føler vifta på pc går en del under spillet.

 

Takker for fortsatt hjelp til løsning er på plass .

 

 

 

En liten kommentar til som svar på som. Selve spillet som hakker når figurene beveger seg. Henger før det raskt hopper videre..

Lenke til kommentar

Tror ikke skjermkortet skulle være problemet, hvis det stemmer at det er denne maskinen:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRR702119/acer-aspire-15-6-barbar-pc-as5749 ?

 

Googlet intel hd 3000 og minecraft og fant denne videoen, der ser det ut til å kjøre fint:

 

Jeg ville prøvd å kjøre med internett kabel koblet til for å 100% utelukke at det er det trådløse nettet som ødelegger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...