Gå til innhold

[Hardisk problem]Et rart et.


0wn4g3

Anbefalte innlegg

Jeg har 3hardisker i min maskin. Det er to stykker som er koblet til hovedkorte, og en som er koblet til en egen ide kontroller(pci).

 

Den disken jeg har problem med, er da denne som er på egen ide kontroller. En western 80gig et eller annet. Jeg har ingen jumpere

på denne, siden det står på disken at hvis den er alene på ide-slotten

så skal det gå bra. (Kanskje jeg tar feil her)

 

Uansett, denne hardisken er delt inn i to partisjoner, og begge er litt ustabil. Den første har en tendens til å "slette" alt innholde, og kreve en ny formatering før jeg får lov til å bruke den igjen. Skjer som oftest etter at jeg har svenska den(de få gangene det skjer).

 

Den andre funker bare rett å slett ikke, prøver jeg å kopiere til den så går det som oftest bra. Men jeg kan nesten ikke åpne filer på den hardisken, eller kopiere fra den, siden pcen min da totallåser seg.

 

Et anna merkelig problem er, at hvis jeg går inn på hardisken, og velger format. Så kan jeg velge mellom fat32 og ntfs formatering på den første partisjonen, mens på den andre kan jeg kun velge ntfs.

 

Begge disse to partisjonene er fat32.

--- ---- ---

 

Er det noen som kanskje har en idee om hva dette kan være, og har noen tips å råd å komme med.

 

Tusen Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
siden du ikke har noe viktig på denkan du prøve å slette partisjons opsettet og lage et nytt et. det kan du gjøre med installasjon-cden til winxp/win200

 

og du kan ikke ha en fat32 partisjon som er større enn 30 (+2-3)

gigabyte. er ikke helt sikker men tror det er sånn

 

Du kan formatere og slette partisjoner direkte ifra windows (kun xp og 2000 uten ekstra programvare)

 

Fat 32 klarer i teorien 2048 GB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...