Gå til innhold

[Løst] ultrabook til skole og moderat hjemmebruk


Anbefalte innlegg

oppdaget det samme selv, angående at kampanjen tok slutt og produktet ikke lenger var tilgjengelig.

derfor endte jeg opp med den jeg linket til i posten over. de er ganske så like, når det kommer

til innmat. intel graphics hd 3000 dekker behovet mitt, med tanke på at denne pc'en er tiltenkt

surfing, skolearbeid og slikt.. ikke noe spilling eller noe sånt med andre ord.

 

cpu'en er nokså brukbar på begge to, og begge pc'ene har samme brikkesett så vidt jeg vet.

 

tror disse forskjellene har relativt lite å si om du kun skal bruke pc'en til

nettsurfing og tv via hdmi (begge maskinene har også støtte for WiDi).

 

du blir nok fornøyd, selv om nettopp den modellen jeg gikk for er noe mindre kraftig enn den du (og jeg)

egentlig hadde tiltenkt et eventuelt kjøp.

 

som nevnt, dette er nok minimalistiske forskjeller ettersom bruksområdet ditt (og mitt)

nærmest kun gjelder nettsurfing og tv-bruk.

 

det er ihvertfall min oppfatning! :)

 

Det vil jeg nok tro :) At denne pc'n er med SSD bør vel kanskje også gjøre at denne har sine fordeler kontra den andre? Tenker da på batteribruk, hastighet og varme.

 

For min del er tingen at min bestilling på den andre faktisk fortsatt står inne som ordre hos dustin (da på to stykker), men sendte mail om kanslering jeg ikke fikk svar på. Om jeg ringer så er det vel kanskje en mulighet for at jeg får endret ordren og levert den pc'n til den kampanjeprisen de hadde.

 

Men jeg er som sagt usikker på hva jeg vil, ettersom egenskapene til SSD høres gunstig ut. Trenger ikke noe kraftige saker. Batterikapasitet, at pc'n leverer bra ved nettsurfing og er kjapp i oppstart er egenskaper jeg setter pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD har noen gode egenskaper, ja. det påvirker nok både batteribruken (til en viss grad), og

ikke minst hurtigheten når det kommer til det meste. en mekanisk harddisk vil også produsere mer varme.

 

batterikapasiteten på begge disse modellene (både den jeg har bestilt og den du bestilte)

er noenlunde lik. men med SSD, så kan det nok godt hende at batteribruken reduseres.

hadde nesten vært litt rart om den ikke hadde det.. :)

 

en kjapp oppstart, og generelt en noenlunde rask maskin er noe du definitivt kan forvente deg av

en pc med SSD kontra mekanisk harddisk. batterilevetiden skal visst også være ganske akseptabel ifølge en bekjent som har nøyaktig den modellen jeg nettop bestilte.

 

nettsurfingen skal gå som bare det. en i5 processor, intel hd graphics 3000 kombinert med en SSD og 4gb minne skal totalt sett være mer enn nok til dette bruksområdet.

 

skal ikke uttale meg for mye med tanke på lovord riktig enda, men tviler på at du blir skuffet om du ender opp med den modellen jeg valgte selv. men alt kommer til syvende og sist på personlige preferanser vel og merke! :)

Lenke til kommentar

SSD har noen gode egenskaper, ja. det påvirker nok både batteribruken (til en viss grad), og

ikke minst hurtigheten når det kommer til det meste. en mekanisk harddisk vil også produsere mer varme.

 

batterikapasiteten på begge disse modellene (både den jeg har bestilt og den du bestilte)

er noenlunde lik. men med SSD, så kan det nok godt hende at batteribruken reduseres.

hadde nesten vært litt rart om den ikke hadde det.. :)

 

en kjapp oppstart, og generelt en noenlunde rask maskin er noe du definitivt kan forvente deg av

en pc med SSD kontra mekanisk harddisk. batterilevetiden skal visst også være ganske akseptabel ifølge en bekjent som har nøyaktig den modellen jeg nettop bestilte.

 

nettsurfingen skal gå som bare det. en i5 processor, intel hd graphics 3000 kombinert med en SSD og 4gb minne skal totalt sett være mer enn nok til dette bruksområdet.

 

skal ikke uttale meg for mye med tanke på lovord riktig enda, men tviler på at du blir skuffet om du ender opp med den modellen jeg valgte selv. men alt kommer til syvende og sist på personlige preferanser vel og merke! :)

 

Vil tro dette er noe jeg kan bli fornøyd med :)

 

Noen som kan komme med alternativer? De fleste pc'ene med SSD virker å være endel dyrere, men hva om jeg feks var villig til å strekke meg til 7-8000. Hva ville i tilfelle totalt sett være det beste kjøpet?

Lenke til kommentar

har nå fått hentet pc'en og kan meddele at jeg så langt er meget fornøyd.

responsiv, veldig rask, klar og fin skjerm, tynn og smal, lett og av meget god

byggkvalitet. har såvidt startet windows, men ut ifra det jeg kan se så er dette en keeper :)

 

Dette høres bra ut :) For min del ender jeg opp med det andre kampanjetilbudet til 4999, ettersom dette ble gjort tilgjengelig igjen. De fikk inn et nytt parti. Bestiller samtidig opp 4gb ram og SSD-disk på 256 GB. Prisen ender da opp på ganske nøyaktig 6500. Bare å krysse fingrene for at oppgraderingen går som smurt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...