Gå til innhold

Japan innfører verdens hardeste piratlov


Anbefalte innlegg

Satans snyltere og gjerrige parasitter er den egentlige årsaken til lovendringene, og det er kun et spørsmål om tid før dette løser seg.

Ja, og nei. Er ting som dette et svar på piratkopiering? Ja. Er det et godt svar? Nei. Industrien er ekstremt anti-consumer, og du skal ha et jæklig godt argument for å påstå annet spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stemmer for å fjerne opphavsrettigheter totalt, det hjelper ikke til så mye annet enn å stikke kjepper i hjulene til andre. Det kan selvfølgelig argumenteres for at dette vil få folk til å gi opp musikk produksjon og lignende (da man ikke lengre eier sine egne verk), men om alle står i samme bås så blir det ikke slik (folk har produsert kunst i 100000 år så det stopper ikke med det første).

 

Litt mer "on-topic":

En slik vag lov hjelper ikke til noe som helst, da den på ett eller annet tidspunkt kan påføres mot enhver som gjør noe en korrupt leder ikke liker. Når det gjelder straffen for å bryte den så er denne også langt sterkere enn det jeg hadde forventet, dette gjelder for øvrig de fleste land som har lover mot piratkopiering. Det er vel kanskje resultatet av lobbyvirksomhet fra gigantfirma som kan se sin egen død i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Satans fascister og griske industrifolk som ligger bak.

 

Satans snyltere og gjerrige parasitter er den egentlige årsaken til lovendringene, og det er kun et spørsmål om tid før dette løser seg.

 

Det er forhåpentligvis kun et spørsmål om tid før man innser at deling av informasjon aldri kan stoppes uansett.

 

Dette fører seg inn blant andre meningsløse straffemetoder som da de pleide å henge lommetyver i England i gamle dager. Resultatet var at risikoen for å få lommene dine ranet var nettopp som publikummer på disse hengingene.

 

Overdrevne og meningsløse straffer har aldri noensinne hjulpet på noe problem, og det vil nok ikke dette krakilske eksperimentet japanerne har funnet på heller gjøre.

Lenke til kommentar

Helt hinsides med fengsel for sivil ulydighet. Men hva ellers kan man vente fra et land som fremdeles har dødsstraff.

 

Det er vel ikke definert som "Sivil ulydighet".

Sånn begrepsforvirring tjenri ikke annet enn å lure folk til å tro at det er noe annet enn det det faltisk er...men det er vel det du ønsker.

Det er korrekt oppfattet. Jeg har stor tro på at alle japanske forumlesere vil endre mening etter mitt hjernedøde innlegg.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke definert som "Sivil ulydighet".

Sånn begrepsforvirring tjenri ikke annet enn å lure folk til å tro at det er noe annet enn det det faltisk er...men det er vel det du ønsker.

 

Det er veldig fritt for om en vil tolke kopirettighetsbrudd som kriminell eller sivil handling. Japan har i dette tilfellet erklært at det er kriminelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Helt hinsides med fengsel for sivil ulydighet. Men hva ellers kan man vente fra et land som fremdeles har dødsstraff.
Det er vel ikke definert som "Sivil ulydighet".Sånn begrepsforvirring tjenri ikke annet enn å lure folk til å tro at det er noe annet enn det det faltisk er...men det er vel det du ønsker.
Det er korrekt oppfattet. Jeg har stor tro på at alle japanske forumlesere vil endre mening etter mitt hjernedøde innlegg.

 

søkeord: retorikk.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...