Gå til innhold

[Løst] Gaming Laptop til ca. 8000,-


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en ny laptop som kan kjøre krevende spill som Assassin's Creed på høy grafikk. Ser for meg i5 Intel, 6-8 GB RAM, etc... Hadde vært kjempefint om noen av dere kunne satt opp forslag til ferdigbygd laptop og/eller selvbygd laptop til ca. 8000,- (pluss/minus 1000,- går fint) Jeg har ikke behov for noe som helst av tastatur, mus e.l., og har ikke tenkt til å overklokke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom har gode laptoper til allsidig bruk.

Du har valget mellom en i5 og en i7 modell. Kjøp på en 128GB SSD så får du futt i sakene

Sitter selv og venter på neste lønning så jeg kan få kjøpt meg en :)

 

om hvordan en laptop med samme grafikkort kjører Assassins Creed Revelations.

Tusen takk skal du ha, og takk for kjapt svar! Skal absolutt vurdere denne. Samtidig må jeg spørre: Hvis jeg hadde investert i en stasjonær gaming-PC til rundt samme pris, hvilke fordeler har jeg, også mtp på holdbarhet? Har også hørt noe om prosessorforskjeller (i5 bærbar kontra i5 stasjonær f.eks. - hva er forskjellen?)

Dersom jeg går for Alienware M14x, og ikke er ute etter noen spesielle lyseffekter e.l. (som jeg vet at Alienware-laptopene har), hvor lønnsomt er dette kjøpet egentlig? Stemmer det at disse laptopene er overprisa? I så fall, andre forslag til tilsvarende, eller bedre produkter, for omtrent samme beløp?

Endret av frisbeeboy
Lenke til kommentar
Tusen takk skal du ha, og takk for kjapt svar! Skal absolutt vurdere denne. Samtidig må jeg spørre: Hvis jeg hadde investert i en stasjonær gaming-PC til rundt samme pris, hvilke fordeler har jeg, også mtp på holdbarhet? Har også hørt noe om prosessorforskjeller (i5 bærbar kontra i5 stasjonær f.eks. - hva er forskjellen?)

Dersom jeg går for Alienware M14x, og ikke er ute etter noen spesielle lyseffekter e.l. (som jeg vet at Alienware-laptopene har), hvor lønnsomt er dette kjøpet egentlig? Stemmer det at disse laptopene er overprisa? I så fall, andre forslag til tilsvarende, eller bedre produkter, for omtrent samme beløp?

 

Sant som du sier, Alienware er bare medium hardware i et pent skall. Bare se specs:

Alienware: i5-3210M

Xishan: i7-3610QM

 

Alienware: 1366x768

Xishan: : 1920x1080

 

Alienware: GT650M 1GB GDDR5

Xishan: GT660M 2GB GDDR5

 

Pris:

Alienware: 9,490

Xishan : 7,495

 

Er ingen tvil om hvilken som er mest PC for penga. Spesielt med tanke på at du kan putte på en SSD i Xishanen uten å bytte ut HDD og fortsatt være en tusenlapp under prisen til Alienwaren.

 

Om du er ute etter en stasjonær PC for ca 8k får du jo helt klart mer bang for the buck.

F.eks en i5-3570k med en 660Ti tar alt du kaster mot det med god FPS.

Det vil jo også vare en god stund i forhold til det en laptop vil.

CPUen lever godt i 3 år, GPU kan skiftes når man vet man har bruk for det eller trenger mer power.

Endret av ZeeAlmighty
Lenke til kommentar
Tusen takk skal du ha, og takk for kjapt svar! Skal absolutt vurdere denne. Samtidig må jeg spørre: Hvis jeg hadde investert i en stasjonær gaming-PC til rundt samme pris, hvilke fordeler har jeg, også mtp på holdbarhet? Har også hørt noe om prosessorforskjeller (i5 bærbar kontra i5 stasjonær f.eks. - hva er forskjellen?)

Dersom jeg går for Alienware M14x, og ikke er ute etter noen spesielle lyseffekter e.l. (som jeg vet at Alienware-laptopene har), hvor lønnsomt er dette kjøpet egentlig? Stemmer det at disse laptopene er overprisa? I så fall, andre forslag til tilsvarende, eller bedre produkter, for omtrent samme beløp?

 

Sant som du sier, Alienware er bare medium hardware i et pent skall. Bare se specs:

Alienware: i5-3210M

Xishan: i7-3610QM

 

Alienware: 1366x768

Xishan: : 1920x1080

 

Alienware: GT650M 1GB GDDR5

Xishan: GT660M 2GB GDDR5

 

Pris:

Alienware: 9,490

Xishan : 7,495

 

Er ingen tvil om hvilken som er mest PC for penga. Spesielt med tanke på at du kan putte på en SSD i Xishanen uten å bytte ut HDD og fortsatt være en tusenlapp under prisen til Alienwaren.

 

Om du er ute etter en stasjonær PC for ca 8k får du jo helt klart mer bang for the buck.

F.eks en i5-3570k med en 660Ti tar alt du kaster mot det med god FPS.

Det vil jo også vare en god stund i forhold til det en laptop vil.

CPUen lever godt i 3 år, GPU kan skiftes når man vet man har bruk for det eller trenger mer power.

Oj, det var ganske store forskjeller mellom laptopene! Fint at du fikk det frem så tydelig :)

Som stasjonær PC, ville vel Komplett sin Gamer i10 være midt i blinken? Noe som er å utsette på den - komponenter som kanskje trengs eller bør endres på?

Endret av frisbeeboy
Lenke til kommentar
Oj, det var ganske store forskjeller mellom laptopene! Fint at du fikk det frem så tydelig :)

Som stasjonær PC, ville vel Komplett sin Gamer i10 være midt i blinken? Noe som er å utsette på den - komponenter som kanskje trengs eller bør endres på?

 

Endre hovedkort til ASUS P8Z77-V LX,

Prossessor til i5-3570k,

RAM til Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Skjermkort kan du velge mellom 660Ti eller HD7950. 7950 scorer litt høyere på de fleste tester, det vil også fungere best på høy oppløsning. Dvs over 1920x1080.

Med 660ti får du støtte for PhysX.

 

Du vil havne litt over budsjett om du skal ha SSD og HDD i den pakka fra komplett. Fant tilsvarende deler på dustinhome til 7,9k, så der sparer du noen kroner om du klarer å bygge selv. Windows er ikke inkludert i prisen.

 

post-255697-0-54098700-1349114483_thumb.png

 

Edit: glemte bilde

Endret av ZeeAlmighty
Lenke til kommentar
Oj, det var ganske store forskjeller mellom laptopene! Fint at du fikk det frem så tydelig :)

Som stasjonær PC, ville vel Komplett sin Gamer i10 være midt i blinken? Noe som er å utsette på den - komponenter som kanskje trengs eller bør endres på?

 

Endre hovedkort til ASUS P8Z77-V LX,

Prossessor til i5-3570k,

RAM til Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Skjermkort kan du velge mellom 660Ti eller HD7950. 7950 scorer litt høyere på de fleste tester, det vil også fungere best på høy oppløsning. Dvs over 1920x1080.

Med 660ti får du støtte for PhysX.

 

Du vil havne litt over budsjett om du skal ha SSD og HDD i den pakka fra komplett. Fant tilsvarende deler på dustinhome til 7,9k, så der sparer du noen kroner om du klarer å bygge selv. Windows er ikke inkludert i prisen.

 

Ja, nå hadde ikke jeg tenkt til å bygge selv :D Søkte litt på forumet her og fant THOR. Dette tilbudet er jo veldig bra (?). Her er jo også grafikkkortet bedre (?)

 

Edit: Mtp endringene du gjorde på Komplett Gamer i10: Jeg ser to HD 7950. Tenkte du på Sapphire eller XFX?

Endret av frisbeeboy
Lenke til kommentar
Ja, nå hadde ikke jeg tenkt til å bygge selv :D Søkte litt på forumet her og fant THOR. Dette tilbudet er jo veldig bra (?). Her er jo også grafikkkortet bedre (?)

 

Edit: Mtp endringene du gjorde på Komplett Gamer i10: Jeg ser to HD 7950. Tenkte du på Sapphire eller XFX?

 

Se der ja, det var mye PC for penga :)

Gå for THOR PCen du, da har du PC i lang tid framover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, nå hadde ikke jeg tenkt til å bygge selv :D Søkte litt på forumet her og fant THOR. Dette tilbudet er jo veldig bra (?). Her er jo også grafikkkortet bedre (?)

 

Edit: Mtp endringene du gjorde på Komplett Gamer i10: Jeg ser to HD 7950. Tenkte du på Sapphire eller XFX?

 

Se der ja, det var mye PC for penga :)

Gå for THOR PCen du, da har du PC i lang tid framover.

Ja, det blir nok THOR nå. Igjen: Tusen takk for all hjelp! I løpet av et døgn har jeg altså funnet ut av at jeg vil ha laptop, for så å oppdage at Alienware var overprisa og bli helomvendt til å kjøpe stasjonær :D Og det aller meste takket være dette forumet, og spesielt deg. Håper du får ei feit lønning og kan kjøpe deg det du har lyst på du også ;) Endret av frisbeeboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...