Gå til innhold

Har et lite Dilema her angående CPU Kjøler.


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Case her. Jeg har en Corsair H80 CPU Kjøler. Denne har bråka endel og laga knitre lyder av noe slag. Så på jobb i dag så fikk jeg tips som jeg også fikk fra forumet her om å legge ned PC`en, og la den være liggende mens den kjører. Dette har jeg da gjort i ca. 2 Timer. Skrudde den av. Lyden holdt på hele tiden mens den stod på liggende, så kobla jeg fra Strømkablen og nettverkskablen og reiste opp PC`en. Så satt jeg i strømkablen og skrudde på Strømforsyninga. Når jeg så skrur på PC`en da så virker det som at den lyden er borte fra CPU Kjøleren. Den høres ikke nå iallefall, men så er tingen: Det er tilbud på Noctua D14 på Komplett i Helgen. Jeg lurer på om jeg allikevel skal kjøpe den eller om jeg skal la være.

Den er veldig billig forresten.

Vil denne lyden komme tilbake igjen eller er den bra når lyden er borte?

 

Håper på svar.

 

 

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke lufthull, det er at pumpa er laget for 12V, mesteparten av PSU'ene leverer mer en 12V og det tåler ikke pumpa, det påstås at pumpa kaviterer...uten at jeg har forska så mye på det

 

Jeg har en H100 og har satt inn et potmeter som jeg kan regulerer spenningen til pumpa. Funker utmerket og jeg har lavere temp med H100 enn med noctua d14 -

Litt fikling er det, men veldig enkelt og rett fram.

 

Snabelen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...