Gå til innhold

Du koder jeg designer? Har ide til nettsted.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kan etterhvert begynne å ta betalt for brukerene på nettstedet. Det er en delvis ny ide. Jeg tør ikke skrive ned ideen her, men send pm om du vil kode den. Det kan etterhvert som vi bygger på siden bli ganske mye som må kodes.

 

En liten heads up: Basert på hvor lite du faktisk sier er det stor sjangse for at du kommer til å få kritiske tilbakemeldinger. Hvis du har tro på idèen din og klarer å forsvare den og overbevise folk så er det veldig bra, men jeg tviler på at du kommer noen vei slik du presenterer den her. :)

 

 

Du trenger ikke røpe alt på et åpent forum, men du bør kanskje kunne si litt om omfanget, arbeidsfordeling, hva slags type nettsted, driftskostnader, hvor store inntekter du ser for deg, fordeling av inntektene osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir vel egentlig ingen andre driftskosnader en leie av server. jeg tenkte på et nettsted som var likt en mobiltelefon. du kunne legge til og installere ting. Google, facebookchat, alt mulig. Og så er det designerversjonen, og nerdeversjonen, chatteversjonen osv hehe. Nettstedet heter kladeisen.

 

haha vi kan begynne med resikulering av programmer. først har vi det på datan, og så har vi det på mobilen, og nå skal jeg gjøre så vi har mobilen på datan igjen.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Det blir vel egentlig ingen andre driftskosnader en leie av server. jeg tenkte på et nettsted som var likt en mobiltelefon. du kunne legge til og installere ting. Google, facebookchat, alt mulig. Og så er det designerversjonen, og nerdeversjonen, chatteversjonen osv hehe. Nettstedet heter kladeisen.

 

haha vi kan begynne med resikulering av programmer. først har vi det på datan, og så har vi det på mobilen, og nå skal jeg gjøre så vi har mobilen på datan igjen.

 

Dette er i grunn det "alle" driver med om dagen.

 

* Windows Store.

* Apple Store.

* Android Market (Play).

* https://chrome.googl...gory/extensions

* https://marketplace.mozilla.org/login

* http://www.google.com/ig

 

..o.s.v.. ..o.s.v..

Endret av nostdal.org
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir og har blitt eksperimentert med slike web os svært lenge. De slår aldri spesielt godt an. Folk har prøvd alt fra Java til Flash/HTML5/Javascript implementasjoner, uten at folk har blitt mer imponert.

 

Vil tippe dette hovedsakelig har å gjøre med nytteverdien. Man har allerede PC og mobiltelefon, hvorfor skal man da ha sin egen cloud desktop. Dersom behovet melder seg, koster det dessuten bare noen hundrelapper i måneden å leie en virtuell Windows eller Linux server som du kan kjøre et hvilket som helst program på.

 

Dessuten er ytelse en enorm utfordring.

 

Her er forresten en morsom versjon :wee: :

http://www.chiptune.com/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kom på en annen ide. trenger ikke så mye kode til den. Vi lager en side hvor man kan få en oppgave i en viss tidsintervall. Man må enten tenke lenge på et spørsmål, eller det går an å få en oppgave til å tenke kort på. Innenfor forskjellige tidsrammer. Man kan komme veldig langt med en ting. Tenk hvor mye rart man kan komme på av gamle ting. Eller kanskje det finnes allerede det og?

Flere kan skrive på et spørsmål. Og man kan velge om man skal vise svaret sitt eller ikke.

Det kan jo forsåvidt være en lek her på forumet. lol. det er den nye tråden her! Tenketråden!

 

Ok tenketråden folkens.. Alle legger ut ting folk skal tenke på. F.eks tenk på hva du kan gjøre med så mange sirkler du vil. Da kan man gjøre hva som helst. Tenk på det i 10 år. Og spør alle du kjenner. og prat om det innimellom i denne tråden.

 

Skal jeg skrive en mail til en moderator, med tittel: ide til tråd? Og så kan han lage hele tråden.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Hadde følelsen av deja-vu.

 

Jeg har en forretningside. Det gjelder musikk. Hvis du er interessert i å vite mer, ta kontakt. Jeg gir deg en sum penger for at du koder ideen, men jeg tar prosentene firmaet kan tjene. Jeg har ideen, du lager den. Ikke si det er uretferdig, for det er ikke så greit å komme opp med ideen heller. Ideen er veldig vanskelig å lage, du må virkelig kunne det å lage programmer. Det handler om et omfattende wysiwyg-program til å lage musikk på en ny måte med. Et nytt filformat. Og muligens etterhvert en chip som revulusjonerer slik cd-er fungerer i dag.

Husk at vi må ha klare avtaler. Det er min ide, og du er min ansatt. Du får ikke ideen, du bare lager den. Jeg tenker at overskuddet skal gå til fattige barn. Jeg er sosialkapitalistrevulusjonær nemlig.

Problemet er at du kan ikke få pengene før ideen er i gang. Vi må "starte et firma sammen". Jeg er i starten, har ikke så mye penger, men jeg vet at ideen mest sansynlig kommer til å hove inn et ganske stort lass med penger. Det er jeg helt sikker på faktisk! ;) Jeg har forresten patent på ideen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom på en annen ide. trenger ikke så mye kode til den. Vi lager en side hvor man kan få en oppgave i en viss tidsintervall. Man må enten tenke lenge på et spørsmål, eller det går an å få en oppgave til å tenke kort på. Innenfor forskjellige tidsrammer. Man kan komme veldig langt med en ting. Tenk hvor mye rart man kan komme på av gamle ting. Eller kanskje det finnes allerede det og?

Flere kan skrive på et spørsmål. Og man kan velge om man skal vise svaret sitt eller ikke.

Det kan jo forsåvidt være en lek her på forumet. lol. det er den nye tråden her! Tenketråden!

 

Ok tenketråden folkens.. Alle legger ut ting folk skal tenke på. F.eks tenk på hva du kan gjøre med så mange sirkler du vil. Da kan man gjøre hva som helst. Tenk på det i 10 år. Og spør alle du kjenner. og prat om det innimellom i denne tråden.

 

Skal jeg skrive en mail til en moderator, med tittel: ide til tråd? Og så kan han lage hele tråden.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=472

 

Ellers må jeg si at det er en stor fryd å lese postene til N* :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...