Gå til innhold

Søke til videregående i to forskjellig kommuner


Smørkåre

Anbefalte innlegg

Sønnen vår bor delt melleom meg og mor. Jeg bor i oslo og hun i akershus.

 

Er det noen som vet om han kan søke seg på skole i oslo? Skolen han går på(i akershus) påstår at han kun kan søke i sin "bostedskommune". Har er registrert i folketregisteret i Akershus hos mamman sin, men bor jo også halve tiden hos meg.

 

Har vil jo gjerne kunne søke på skoler i nærheten av meg også, men også i akershus. Er det vikelig slik at de blir diskrimminert fordi mor og far er skilt? Har vi virkelig ikke kommet lengre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vil jo gjerne kunne søke på skoler i nærheten av meg også, men også i akershus. Er det vikelig slik at de blir diskrimminert fordi mor og far er skilt? Har vi virkelig ikke kommet lengre?

Mener du virkelig at siden mor og far er skilt, så skal sønnen din belønnes med dobbel mulighet til å søke på videregående skoler? De som har foreldre som bor sammen i Akershus får jo ikke søke i Oslo, og vice versa. Det er vel ikke noen grunn til at det skal være annerledes for din sønn fordi du ikke bor sammen med mora hans lenger?

 

Hvis han heller vil søke på skoler i Oslo så står han jo fritt til å melde flytting i folkeregisteret dit. Vil han søke på skoler i Akershus så kan han fortsette å være registrert som boende hos mor i Akershus. Sånn sett er jo sønnen din ganske heldig, som har et sted å bo og en Oslo-adresse å oppgi til folkeregisteret, og som dermed kan velge fritt om han ønsker å gå på videregående i Oslo eller i Akershus!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har vil jo gjerne kunne søke på skoler i nærheten av meg også, men også i akershus. Er det vikelig slik at de blir diskrimminert fordi mor og far er skilt? Har vi virkelig ikke kommet lengre?

Mener du virkelig at siden mor og far er skilt, så skal sønnen din belønnes med dobbel mulighet til å søke på videregående skoler? De som har foreldre som bor sammen i Akershus får jo ikke søke i Oslo, og vice versa. Det er vel ikke noen grunn til at det skal være annerledes for din sønn fordi du ikke bor sammen med mora hans lenger?

 

Hvis han heller vil søke på skoler i Oslo så står han jo fritt til å melde flytting i folkeregisteret dit. Vil han søke på skoler i Akershus så kan han fortsette å være registrert som boende hos mor i Akershus. Sånn sett er jo sønnen din ganske heldig, som har et sted å bo og en Oslo-adresse å oppgi til folkeregisteret, og som dermed kan velge fritt om han ønsker å gå på videregående i Oslo eller i Akershus!

 

Nei altså hva jeg mener, eller du mener er vel ikke så interessant. Det jeg lurte på var om noen VISSTE om han kan søke begge steder.

 

Det er vel ikke akkurat belønning å ha foreldre som bor så langt fra hverandre i utgangspunktet. Så når de bor 50% på begge steder tenkte jeg kanskje det var en ordning for dette. Han er jo ikke akkurat alene om å ha skilte foreldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...