Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding på nettsiden min, troverdig?


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på å lage en nettside som begynner i det små, og kanskje utvikle den til noe stort. Så jeg begynte iallefall for et halvt år siden med en hobby der jeg fikser div iPhone modeller.

 

Bestemte meg i forrige uke for å ta steget videre med nettside o.l

 

Malen er en template hos one.com (som jeg fikk med på kjøpet under domenekjøp) også har jeg gjort en del forandringer på denne. Først og fremst blir dette et slags testprosjekt, og hvis det går bra så kan det godt tenkes at dette kan bli fulltid.

 

Trenger derfor litt input på www.iphonefiksern.no er det noe ved første øyekast som skriker NEI?

 

Jeg har ikke altfor mye peiling på hvordan jeg kan ordne fancy ting...

 

Og en annen ting, når folk deler siden min på face, så kommer det opp "Webhosting bla bla bla hos one.com" under står linken til siden. Er det mulig å fjerne denne "gratis" reklamen for one.com?

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden så rimelig grei ut, men jeg likte ikke at det sto "rep" på forsiden i stedet for reparasjon. Føler det kanskje blir litt uproft. Og kanskje ikke vits med klikkbar URL på overskriften på forsiden da den tar deg med til så og si samme side?

 

Men ja, kunne vurdert å brukt deg hvis jeg hadde trengt reparasjon, ja! Fin side. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på å lage en nettside som begynner i det små, og kanskje utvikle den til noe stort. Så jeg begynte iallefall for et halvt år siden med en hobby der jeg fikser div iPhone modeller.

 

Ser ganske kul ut! Jeg har selv ikke ufattelig mye erfaring med nettsider (har prøvd å lære meg HTML og CSS), men jeg synes den ser ganske så stilig ut! :)

Lenke til kommentar

Siden så rimelig grei ut, men jeg likte ikke at det sto "rep" på forsiden i stedet for reparasjon. Føler det kanskje blir litt uproft. Og kanskje ikke vits med klikkbar URL på overskriften på forsiden da den tar deg med til så og si samme side?

 

Men ja, kunne vurdert å brukt deg hvis jeg hadde trengt reparasjon, ja! Fin side. :)

Takk for tilbakemelding ;)

 

Da er det ordnet, div siden bruker samme mal som forsiden, så isåfall blir det ingen link tilbake til index, uten å trykke i menyen til høyre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Siden har avslappende farger som gjør at det ser avslappa ut. Men så kommer den røde teksten på toppen som en jihadbomber som chillern med amerikanske soldater...

 

Enig med deg der, Det blir på en måte varme farger mot varme, noe som ikke er en bra blanding.

Lenke til kommentar

  • Du må nok investere mer tid eller penger i en ordentlig logo. Hvorfor? Fordi den skal skille seg ut, være unik og folk skal kunne gjenkjenne deg eller din bedrift bare ved å se på logoen. Akkurat nå så ser det ut som en eller annen tekst. greit nok, men du må gjøre det noe med det.
  • Du mangler sitemap, favicon, referanser, footer.
  • Virker ikke helt utarbeidet. Nesten ferdig, men ikke noe jeg ville ha levert som ferdig til en kunde.
  • Jeg ville tatt vekk ingen fiks ingen kost og vanlig skader og laget en side for det. De virker litt meningsløse.
  • Er "det kommer snart iphone 5 reparasjon" en del av deres slogan/ motto?
  • fargene på skriften er på 3/ halvveis 4 forskjellige. Hold deg til èn maks 2.

Endret av xerxas
Lenke til kommentar

sitemap

??

 

Beklager, men hvorfor? Til og meg jeg som er utdannet web- designer/utvikler har ikke noen gode argumenter for å ha det.

 

-frank

 

Jeg tenker på seo. Gjør du Seo selv eller kjøper du tjenester av andre?

 

Sitemap strukturerer siden din og gjør det letter for søkemotorene å finne riktig side. Skille mellom hva som er viktige sider og undersider. Den er til for (i html format) å lette brukeren å finne frem på større nettsted.

 

Hvorfor bruker telenor, Fvn eller statoil sitemaps?

Lenke til kommentar
  • Du må nok investere mer tid eller penger i en ordentlig logo. Hvorfor? Fordi den skal skille seg ut, være unik og folk skal kunne gjenkjenne deg eller din bedrift bare ved å se på logoen. Akkurat nå så ser det ut som en eller annen tekst. greit nok, men du må gjøre det noe med det.
  • Du mangler sitemap, favicon, referanser, footer.
  • Virker ikke helt utarbeidet. Nesten ferdig, men ikke noe jeg ville ha levert som ferdig til en kunde.
  • Jeg ville tatt vekk ingen fiks ingen kost og vanlig skader og laget en side for det. De virker litt meningsløse.
  • Er "det kommer snart iphone 5 reparasjon" en del av deres slogan/ motto?
  • fargene på skriften er på 3/ halvveis 4 forskjellige. Hold deg til èn maks 2.

 

Jeg har en grafisk designer som skal koke sammen en logo og div. Jeg følte de var greie og ha som typiske punchlines på hovedsiden. En egen side kan jeg risikere at folk ikke legger merke til de.

 

Skal jeg virkelig bare ha laveste priser tingen på index siden?

 

iPhone 5 reparasjonen er bare til info, litt usikker på hvor jeg bør plassere den

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker telenor, Fvn eller statoil sitemaps?

Litt off topic, men hvis vi sammenlikner med Telenor da. De har et vanvittig vidt tjenestespekter og mange millioner kunder. Telenor.no har over 400 unike sider med informasjon, priser mm. iPhoneFiksern har pr idag 2 unike sider. Jeg er generelt enig i at nettsider bør ha et xml sitemap, men du klarer ikke gå deg vill på iPhoneFiksern.no :) Det er i tillegg bare én lenke som skal crawles for søkemotorer - og den ligger allerede lett tilgjengelig på forsiden.

 

Tilbake on topic:

 

+ Informasjonen er to-the-point. Det er bra!

+ Jeg liker fargekombinasjonene.

- Ikke noe info om fremgangsmetode? Skal jeg bare sende inn telefonen og sende deg en SMS? Må jeg ta kontakt først og fylle ut et skjema?

- Savner informasjon om hvem som står bak. Jeg ser navn, adresse osv, men hvem er du egentlig? Ingeniør? Erfaring med service? Du skriver "Vi". Er dere flere, eller er det bare deg?

- Bredden er låst til 1162 piksler.

 

Ser ut for meg som du har startet i feil ende. Avrundede hjørner, gradients og fine farger er vel og bra, men jeg ville nok startet med å skrive alt av innhold. Hva må du ha med av info? Hva trenger forbrukeren å vite? Hva ønsker forbrukeren å vite? Se på andre servicetilbydere og hvordan de legger frem sine tjenester.

 

Et tips til å få inn mer innhold er å skrive tekster om vanlige problemer og løsninger. Hva kan forbrukere gjøre selv hvis iPhonen henger seg opp? Hvordan oppdaterer man software? Kan du anbefale apps for å diagnostisere problemer på telefonen? Du trenger ikke hjelpe folk så mye at de ikke trenger dine tjenester, men gi et intrykk av at du kan det du driver med og at du ønsker å hjelpe!

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å lage et kontaktskjema der folk enten kan bestille en service, eller generelle spørsmål der jeg kan hjelpe de med å fortelle hva som sannsynligvis må ordnes. Men jeg vet ikke hvordan jeg setter opp dette. Det må vel være en funksjon som da sender meg dette på mail fra kontaktskjema på nettsiden?

 

Hvordan ordner jeg isåfall det bredde opplegget? Og har det noen praktisk betydning om jeg ikke gjør det? Jeg har planer om å skrive noen små ord om diverse reparasjoner jeg har gjort med eventuelle bilder.

 

Takk for hjelpen så langt agm :)

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

Det der er ikke min side :p

 

haha. Pokker, det har du helt rett i ! :)

 

Jeg traff på: www.iphonefikser.no. Så, om kundene dine har en skrivefeil, så får en annen bedrift en ny kunde.

www.iphonefiksern.com er forresten eid av 3 gutter på 17.

Så, da er det 1 bedrift med det samme navnet, bare .com. Og en bedrift med nesten det samme navnet som kan stjele kundene dine.

 

Så da kan vel all kritikken min av din side, strykes:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...