Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg oppretter denne tråden både for informasjon og for å finne en lettere løsning på problemet mitt. Skriv også gjerne her hvis du har hatt det samme problemet så kan man diskutere mulige løsninger.

 

Jeg har en HP probook (s-serien) og har opplevd dette problemet mange ganger og vet at flere har hatt det også. Når jeg ikke bruker pc'en på en stund (mellom 30 min og flere timer) så går den automatisk i noe som mest sannsynlig er dvalemodus, men pc'en vil ikke slå seg på igjen. Den kan stå sånn å blinke på powerknappen i flere timer/dager og man får heller ikke slått den av (uansett om man holder inn powerbutton eller ikke). Dette er veldig frustrerende da det kan skje opp til flere ganger på en måned. Når dette skjer står bare powerbutton og blinker. Jeg lurte på om noen vet hva dette kan være for noe problem, og om det finnes en lettere løsning en det jeg har funnet hittil. (løsningen står under her)

 

follow these steps:

1-turn off the notebook

2-remove the battery

3-remove the charging adapter

4-Now press and hold the power button for 40 seconds(it will discharge the capacitors)

5-now insert the charging adapter only(dont insert the battery)

6-now press the power button

7-let the windows load and then shutdown it

8-now insert the battery and press the power button

problem solved :-)

if this doesnt solve the problem then 1st update your bios to latest version and then follow the above steps

best of luck

 

Er det noen som har en lettere løsning en dette, og er det flere som har hatt dette problemet? Gjerne diskuter under her. :)

Endret av smarties1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hvordan deaktiverer man hvilemodus?

 

Under Power Options i Control Panel.

 

Takk for hjelp :) det skal nok hjelpe. Tror jeg har lest en artikkel på tek.no om et windows/microsoft program (het noe insomnia?) som gjør at pc'en ikke kan gå i dvalemodus mens vinduet er oppe. Kanskje noen kan linke til den artikkelen?

 

Lar tråden stå uløst i tilfelle noen vil diskutere problemet hvis de har det selv.

Lenke til kommentar

Hvordan deaktiverer man hvilemodus?

 

Under Power Options i Control Panel.

 

Takk for hjelp :) det skal nok hjelpe. Tror jeg har lest en artikkel på tek.no om et windows/microsoft program (het noe insomnia?) som gjør at pc'en ikke kan gå i dvalemodus mens vinduet er oppe. Kanskje noen kan linke til den artikkelen?

 

Lar tråden stå uløst i tilfelle noen vil diskutere problemet hvis de har det selv.

 

Ja, du kan enkelt sette ALDRI der det skal stå en tidsfaktor for når dvale skal inntre. Velg aldri eller AV

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...