Gå til innhold

Ny spill-PC maks 7000 kroner, siste sjekk.


Anbefalte innlegg

Har noen få spørsmål før jeg bestiller ny PC.

 

Er det noen av disse delene som kan byttes ut i noe som er billigere eller bedre til samme/mindre pris(kan ved nød gå litt opp om det gjør stor forskjell).

Jeg skulle også helst hatt med en vanlig HDD til fortsatt maks 7k.

Spesifisert:

-Kan jeg få bedre ram, f.eks. høyere klokkefrekvens, eller lignende til samme pris?

-Er PSU'en jeg har valgt grei, passer den i kabinettet, eventuelt trenger jeg mer watt?

-Er SSD-disken best for prisen(har tidligere hatt problemer med samsung)?

-Bedre/billigere skjermkort jeg kan gå for?

 

Bare å komme med innspill

 

På forhånd takk for hjelpen :)

post-42034-0-76985800-1348442060_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB er vel det beste om du vil overklokke litt.

 

Ville anbefalt å valgt K versjon eller I5 2500K er kanskje ikke den beste med strømbruk men på overklokking er den god nok. I så fall ville jeg vurdert bedre kjøler f.eks PHANTEKS PH-TC14PE eller minimum COOLER MASTER HYPER 612S

 

Stømforsyningen bør vel gå greit, men consair TX 650 watt burde være bedre for overklokking i så fall.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke så veldig interessert i å overklokke, men Asus Radeon HD 7870 Directcu II Ser ut til å være et godt alternativ til ASUS GEFORCE GTX 660 OC. Er det flere som har noen innspill på dette?

 

 

Er litt usikker på hvorfor du foreslår Corsair sin strømforsyning. Kan du utdype hvorfor du mener denne er bedre?

 

Må jeg eventuelt ha bedre strømforsyning ved eventuelt bytte til Asus Radeon HD 7870?

 

Lurer også på om Dustin Home er den beste/billigste plassen å bestille et slikt oppsett fra?

Lenke til kommentar

Kjøp denne istedet :)

I5-2500K

GTX 670

Corsair 16GB 1600MHz

Corsair Force 3 120GB

 

Grei PSU og hovedkort, 1TB disk til lagring, og tastatur og mus følger med.

Koster ikke mer enn 7600,-

 

Ble litt for høy pris. Noen av grunnene til at jeg ikke liker dette oppsettet utover pris, er stygt kabinettet, trenger ikke tastatur, mus eller operativsystem+null Asus deler :p

Lenke til kommentar

Høy pris?, tror ikke du finner noe billigere i den prisklassen. Vent heller og Spar opp 600,- så har du en super datamaskin. Langt bedre enn hva du kommer til å gi 7 tusen for.

 

Hjelper jo veldig lite, 7000kr maks er vel 7000kr maks. At det er billig hjelper heller lite hvis en ikke liker noe av det i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar

7k er allerede litt i overkant av hvor mye jeg vil strekke meg, og skulle jeg strekt meg lengre så ville det i hovedsak bare vært å byttet ut byttet ut GTX 660 med GTX 660 TI i det oppsettet jeg har nå. Jeg kan ikke se at det er noe annet enn skjermkort, ekstra harddisk og RAM som er bedre+at det er dårligere prosessor(om dog lite) og hovedkort.

 

Uansett sitter jeg fortsatt i hvoedsak igjen med at det står mellom RADEON HD 7870 og Geforce GTX 660 og muligens en annen strømforsyning, men trenger fortsatt innspill. Gjerne på det andre jeg har satt opp også+hvor jeg skal handle :)

Endret av TheRuthless
Lenke til kommentar

Det er det latterligste jeg har hørt. Kanskje ikke favoritt SSD`en på markedet, men den fungere da helt utmerket. Jeg har selv en av disse maskinene, å den fungere helt perfekt. Fikk byttet til en 3570k vel og merke, men til samme pris. Dør etter 3 måneder hva er det du snakker om?

 

Trådstarter om du har et stramt budsjett så følger du det. Dette tilbudet er mer rettet som en pakke, vis man ikke har OS osv. Men det er en bra deal til den prisen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøp denne istedet :)

I5-2500K

GTX 670

Corsair 16GB 1600MHz

Corsair Force 3 120GB

 

Grei PSU og hovedkort, 1TB disk til lagring, og tastatur og mus følger med.

Koster ikke mer enn 7600,-

SSD'en i det opsettet er skrot. Jeg regner med du vill ha PCen i mer en 3 månder før denn dør. Bygg heller selv.

 

Sandforce-diskene fungerer mer enn bra nok.

I verste fall trenger du bare å oppdatere firmware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

7k er allerede litt i overkant av hvor mye jeg vil strekke meg, og skulle jeg strekt meg lengre så ville det i hovedsak bare vært å byttet ut byttet ut GTX 660 med GTX 660 TI i det oppsettet jeg har nå. Jeg kan ikke se at det er noe annet enn skjermkort, ekstra harddisk og RAM som er bedre+at det er dårligere prosessor(om dog lite) og hovedkort.

 

Uansett sitter jeg fortsatt i hvoedsak igjen med at det står mellom RADEON HD 7870 og Geforce GTX 660 og muligens en annen strømforsyning, men trenger fortsatt innspill. Gjerne på det andre jeg har satt opp også+hvor jeg skal handle :)

 

Selvfølgelig, når du må ha visse merker kan du jo heller ikke regne med å få det så rimelig :p

Selv syns jeg dette var ett godt kjøp til 720 kr. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=743925

Skjønner ikke hvorfor asus er så mye bedre

Lenke til kommentar

Jeg betviler ikke at det er en bra deal, men kan vi bli ferdig med dealen der nå. Vil ha konstruktive tilbakemeldinger på det opprinnelige oppsettet jeg startet tråden med+min post nummer 2...

Når det gjelder ASUS så kan det hende at det er jeg som har litt sære preferanser, og på spesifikasjonspapiret ser de helt like ut, men nå har ASUS fått et ganske godt rykte på seg for å lage veldig stabile produkter. Da er jeg villig til å betale de få hundrelappene ekstra for å få det på hovedkort og skjermkort.

 

Nå står det forsåvidt at hovedkortet du(otl) linker til koster 1149, så vet ikke helt hvor du får 720kr fra:)

Lenke til kommentar

Jeg betviler ikke at det er en bra deal, men kan vi bli ferdig med dealen der nå. Vil ha konstruktive tilbakemeldinger på det opprinnelige oppsettet jeg startet tråden med+min post nummer 2...

Når det gjelder ASUS så kan det hende at det er jeg som har litt sære preferanser, og på spesifikasjonspapiret ser de helt like ut, men nå har ASUS fått et ganske godt rykte på seg for å lage veldig stabile produkter. Da er jeg villig til å betale de få hundrelappene ekstra for å få det på hovedkort og skjermkort.

 

Nå står det forsåvidt at hovedkortet du(otl) linker til koster 1149, så vet ikke helt hvor du får 720kr fra:)

 

Når jeg kjøpte det var forsåvidt prisen ennå høyere. Her er det jo prat om å slå til på de tilbudene som dukker opp ;) Men selvfølgelig, takker jo for at stort sett alle andre kjøper seg asus hovedkort, for da senker de prisene på andre merker.

 

For å finne ut hvilket skjermkort du skal ha, må du vel se på hva som yter best i spillene du spiller, noe som ikke er nevnt med ett eneste ord i denne tråden. Finner det litt vanskelig å komme med konstruktive tilbakemeldinger da. Asus sine skjermkort er knall dem. Oppsettet ser fint ut det

Endret av otl
Lenke til kommentar

Har da kommet fram til at jeg kommer til å gå for enten 3570K eller 2500K cpu istedet for vanlig 3570, etter å ha lest litt på det. Takk til sovehest og LMH1:)

 

Jeg spiller forsåvidt ikke noen tunge spille fortiden, men jeg vil gjerne at skjermkortet skal holde til litt spill i fremtiden også. Jeg spiller nå mest LoL, Serious Sam 3 og CS:GO. Når jeg får den nye maskinen ser jeg ikke bortifra at det blir endel battlefield 3, DayZ og Borderlands 2 også.

Endret av TheRuthless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...