Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Det ække mulig", telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart det er mulig!

 

Har drevet på med bluecom, ngt, telenor,tele2 m.m. siden april i år.

Har fått bekreftelse på adsl-bestilling X antal ganger fra samtlige (4 ganger fra telenor - fikk tom. melding fra et netcom-mobilnr. om at jeg ikke kunne få det). nå viser det seg at ingen kan levere pga. "full utgjevnings-kabel".

Da ga jeg f@?n... Snakka ned en bedrift 0,5km unna som har sdsl, og fikk lov til og sette opp en egen sdsl-linje. da var det bare og kjøpe trådløst nettverksutstyr og antenner og koble seg på ei go'-linje fra kvalito på 2mbit ;)... greit det koster litt, men det er vært det......

Lenke til kommentar

En jeg kjenner, koblet til råholt sentralen, forlenga Adsl kontrakten med telenor! ehhh, er jeg den eneste som begynner og lure på hva kjøss som skjer i hodet til ett menneske når man gjør sånt. han er ikke dum på pc heller akkurat. jaja

 

Hadde konstant 396kbit/s med Telenor 384/128 i eit og eit halvt år.

Så skifta eg til Tele2 for å spare 110,- pr. mnd og få 704/128.

 

Angrer faktisk på det. Har som regel i underkant av 200kbit/s no.

 

9 dager etter klage svarer Tele2 at no har dei fiksa mange sentralar, så

no er det sikkert bra. Dersom det ikkje er bra må eg klage igjen.

Det gjorde eg 27/8. Målte 51kbit/s i går. 200 i dag.

 

Så sjekk med andre i samme område som har Tele2 før dykk evt. går

på deira tilbod. Sikkert bra mange stadar, men elendig her.

 

Bent

Lenke til kommentar

Heh, når det var snakk om boikotting av telenor; telenor ringte meg i Mai og kommer med et hyggelig spørsmål: "vil dere være med på VDSL pilot prosjekt, for å få 2048/2048 linje pluss 60 tv kanaler gratis ut august?". Vel, regner med de fleste klarte å konkludere med at jeg sa "ja". Ifølge telenor mannen satset (mer satset...) de på å få det opp innen førstkommende uke... Da jeg fremdeles var litt skeptisk spurte jeg etter et tlf. nummer jeg kunne ringe hvis det IKKE skulle dukke opp neste uke, slik at jeg kunne sjekke status o.l.

Tider gikk, de kom ikke neste uke... eller uka etter der, eller den etter der igjen. Jeg ringte nummeret, som var til "call senter for VDSL", og de informerte om at de hadde litt problemer med nye kunder, og sa at det ville ta litt lengre tid, men ikke lengre enn til 1. juli, da skulle ALT være i orden...

Enda mer tid gikk, ingen kom i juli... Jeg purret mer, og fikk til svar "litt tekniske problemer, men burde komme snart, kanskje neste uke". Velvel, vi kom til august, og fortsatt ingen VDSL, men nå, for noen dager siden; "vi skal ha alt oppe til 15 september, uten tvil, problemet er at da er prøveperioden egentlig gått ut, så dere vil ikke få noe gratis linje eller tv kanaler". Jeg følte for å skåle for servicen... får vi se om de klarer å få det opp til 15. sept. da, får jeg kose meg med hele 704/352 linje med ingen ekstra tv kanaler... *hurra*

Og ja, det vil bli noe dyrere enn f.eks NGT Bravo linje... *sukk* menmen, flytter om en mnd. eller to, så da skal jeg hvertfall ALDRI ha telenor noensinne igjen. Dra gjerne visdom av mine ord :wink:

Lenke til kommentar
Heh, når det var snakk om boikotting av telenor; telenor ringte meg i Mai og kommer med et hyggelig spørsmål: "vil dere være med på VDSL pilot prosjekt, for å få 2048/2048 linje pluss 60 tv kanaler gratis ut august?". Vel, regner med de fleste klarte å konkludere med at jeg sa "ja". Ifølge telenor mannen satset (mer satset...) de på å få det opp innen førstkommende uke... Da jeg fremdeles var litt skeptisk spurte jeg etter et tlf. nummer jeg kunne ringe hvis det IKKE skulle dukke opp neste uke, slik at jeg kunne sjekke status o.l.

Tider gikk, de kom ikke neste uke... eller uka etter der, eller den etter der igjen. Jeg ringte nummeret, som var til "call senter for VDSL", og de informerte om at de hadde litt problemer med nye kunder, og sa at det ville ta litt lengre tid, men ikke lengre enn til 1. juli, da skulle ALT være i orden...

Enda mer tid gikk, ingen kom i juli... Jeg purret mer, og fikk til svar "litt tekniske problemer, men burde komme snart, kanskje neste uke". Velvel, vi kom til august, og fortsatt ingen VDSL, men nå, for noen dager siden; "vi skal ha alt oppe til 15 september, uten tvil, problemet er at da er prøveperioden egentlig gått ut, så dere vil ikke få noe gratis linje eller tv kanaler". Jeg følte for å skåle for servicen... får vi se om de klarer å få det opp til 15. sept. da, får jeg kose meg med hele 704/352 linje med ingen ekstra tv kanaler... *hurra*

Og ja, det vil bli noe dyrere enn f.eks NGT Bravo linje... *sukk* menmen, flytter om en mnd. eller to, så da skal jeg hvertfall ALDRI ha telenor noensinne igjen. Dra gjerne visdom av mine ord :wink:

 

Hvorfor ikke avbestille Telenor pga. kontraktsbrudd, og gå over til NGT?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...