Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kneskade


xelag1

Anbefalte innlegg

Hei jeg tok en for-flipp på 1 meters fall med myk hunderflate idag og landet sånn halvveis på huk.

 

Da jeg landet så ble det mye motstand i begge knerene noe som kommer av at jeg ikke har turnet så lenge og ikke er i super form. ( men jeg er ikke helt ubrukelig heller) Men ja jeg veier 120 kg og er 185 høy.

Dette er noe jeg har gjort ett par ganger før men ikke like bra som idag.

 

Uansett når jeg landet så kom den mest creepye knase lyden i venstre kneet mitt og da jeg begynte å gå så merket jeg at kneet slet med å holde vekta, så jeg måtte sette meg. Det er ikke så veldig vondt visst jeg holder det helt rolig, men visst jeg prøver å bruke det så gjør det ganske vondt. Jeg kommer meg rundt og jeg kan gå ett stykke før jeg må ta en pause så det er ikke helt akutt, men allikevel så er det en del smerte for vært skritt

Jeg skal legge meg nå og får se om det er bedre imorgen.

 

Jeg vet det ikke er lurt å spørre om diagnoser over nettet men er det noen som har hatt samme opplevelsen eller noen som vet hva det kan være som har skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe lignende skjedde meg en gang da en tung pasient segna om i armene mine og jeg prøvde å bruke beina for å holde oss begge oppe. Jeg kjente/hørte det knaste i kneet. Resten av dagen var det vondt, men det gikk greit. Dagen etter kunne jeg ikke bøye kneet engang, fordi det var så smertefullt. Men det gikk i alle fall over etter en dag eller to etterpå. Tror du fint kan se det an og ta kontakt med lege hvis du synes det går for lang tid.

Lenke til kommentar

Noe lignende skjedde meg en gang da en tung pasient segna om i armene mine og jeg prøvde å bruke beina for å holde oss begge oppe. Jeg kjente/hørte det knaste i kneet. Resten av dagen var det vondt, men det gikk greit. Dagen etter kunne jeg ikke bøye kneet engang, fordi det var så smertefullt. Men det gikk i alle fall over etter en dag eller to etterpå. Tror du fint kan se det an og ta kontakt med lege hvis du synes det går for lang tid.

Takk, fQltes bedere når noen andre har hatt samme opplevelsen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da viser det seg at dette var ett brudd i kneet.

Da jeg landet så fikk jeg ett brudd i venstre siden av kneet og dette førte til en løs bit og blødninger. Jeg hadde noen veldig dårlige uker da det først skjedde men jeg kan gå rundt nå uten så alt for store smerter. Jeg har fått time på sykehuset, da en simpel operasjon blir nødt til å utføres visst jeg har lyst å trene igjen.

sigh.

Endret av pipppipp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...