Gå til innhold

Mygg/pipe-lyd fra PC når jeg spiller


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg spiller og maskinen får belastning så kommer det en morsom liten mygg/pipe-aktig lyd fra maskinen. Lyden er ikke til stede under vanlig bruk i Windows, kun i spill.

 

Jeg klarer ikke å identifisere hvor lyden kommer fra, men mistanken er enten strømforsyningen eller grafikkortet, er det noen som har peiling på hva dette kan komme av eller ide om hvilke programvare jeg kan bruke for å sjekke ut dette nærmere?

  • XFX XXX EDITION 750W MODULAR
  • SAMSUNG BLU-RAY COMBO 12X BD-R RETAIL
  • MICROSOFT WINDOWS 7 PROFESSIONAL SP1 64-BIT ENG DVD#OEM
  • INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY
  • INTEL 520 SERIES 2.5" 240GB SSD SATA/600 MLC 25NM BULK
  • CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX WHITE
  • CORSAIR H100 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1366/2011/AM3
  • CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 BLUE
  • ASUS P8Z77-V DELUXE Z77 S-1155 ATX IVY

 

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er litt merkelig er at jeg ikke hadde dette i begynnelsen da jeg fyrte opp maskinen første gangen, dette er noe som jeg har oppdaget etter hvert, grunnen til at det har tatt tid for meg å oppdage dette er at jeg primært har brukt headset og hodetelefoner heletiden og da har jeg ikke hørt noe ulyd fra strømforsyningen. Sikkert tegn på et eksemplar som har feil.

 

Frank

Lenke til kommentar

Er nok Coil Whine ja, mulig limet som skal holde en spole har gitt etter og at den får vibrere, siden disse vil vibrere ganske raskt vil øret ditt oppfatte det som hyling / piping eller "mygg lyd" som du beskriver enn dirring.

Det er ikke skadelig, farlig eller noe annet skremmende om du ikke blir antar at du selv i frustrasjon kan finne på å banke opp PC og inventar med slegge som resultat av irritasjon over denne lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...