Gå til innhold

Bilder av Canon A-1


Anbefalte innlegg

Kjøpte et pent brukt Canon A-1 her for en tid tilbake :)

Da har jeg endelig fått fremkalt den første filmen, synes resultatet faktisk ble bedre enn forventet. Selv om jeg synes det har en tendens til å overeksponere bildene noe. Kan dette ha noe med lysmålingssystemet å gjøre?

 

Det er også noe uskarphet å spore på store blenderåpninger, kan også være at fokus ikke er helt nøyaktig stillt inn. Men 50mm F/1,8 er vel heller kanskje ikke det beste på store blendere.

 

post-204308-0-68244800-1347310411_thumb.jpg

 

post-204308-0-10184000-1347310531_thumb.jpg

 

post-204308-0-58845400-1347310644_thumb.jpg

Endret av to88he
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Artig kamera dette. Hadde et AE-1 Program, men ville ha noe litt mer spesielt. Ville ha F-1 men de koster fortsatt en del, men så kom jeg over et fint A-1 med litt ekstra objektiver og utstyr, så da ble det kjøp :)

 

Desverre har jeg ikke fått rotet meg til å få film i det enda, selv om alt ligger klart. Har og planer om å få tak på et teleobjektiv, som kan brukes til motorsport. Tanken er klassisk kamera til fotografering av klassisk bilracing ;)

 

Her er et bilde av mitt kamera:

i+sekken+3.jpg

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

Artig kamera dette. Hadde et AE-1 Program, men ville ha noe litt mer spesielt. Ville ha F-1 men de koster fortsatt en del, men så kom jeg over et fint A-1 med litt ekstra objektiver og utstyr, så da ble det kjøp :)

 

Desverre har jeg ikke fått rotet meg til å få film i det enda, selv om alt ligger klart. Har og planer om å få tak på et teleobjektiv, som kan brukes til motorsport. Tanken er klassisk kamera til fotografering av klassisk bilracing ;)

 

Er er et bilde av mitt kamera:

a>

 

Veldig flott dette:) Med motorgrep og greier. Har vurdert å gå til innkjøp av en 28mm til kameraet, men har ikke fått rotet meg til det enda. I hvilken stand er kameraet ditt i? Har du den kjente pipelyden fra speil/lukker? Jeg var hvertfall ganske obs på dette derfor betalte jeg heller litt ekstra for et overhalt eksemplar.

 

Har desverre ikke fått fremkalt noe mer film siden sist, men regner med at det blir noe fotografering med dette kameraet da jeg skal til blant annet Chicago og San Fransico rett over jul :)

Lenke til kommentar

Måtte ha motorgrep, litt ekstra stas det. Hele 5 bilder i sekundet. Men det kommer jeg neppe til å kjøre med så mange ganger, for da forsvinner 24-bilders filmene veldig kjapt :p

 

Har litt pipelyd fra mekanismen, men ikke så ille jeg har hørt andre kan være. Ellers er kameraet i ganske så bra stand uten noen tydlige merker eller slitasje.

 

Ligger en 28mm i denne annonsen om du ikke har sett den:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/viewimage?finnkode=23692025

Selv sjekker jeg mulighetene for å få tak på en FD 300mm f4..men de koster litt mer enn jeg egentlig vil legge i dette utstyret nå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skal ikke fylle hele denne tråden med bilder men her er hvertfall 2 stk.

 

post-204308-0-67064400-1360108651_thumb.jpg

Husker ikke hvilken film, men det er enten Ilford Delta 100 eller Tmax 400

 

post-204308-0-18890100-1360108653_thumb.jpg

Fuji Superia 200 (FD 28mm)

Veit ikke helt hva det er, men fargene skiller seg ut i forhold til digitalt. Det er noe som er annerledes med film.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...