War Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 i min 24 pin-kabel er det 23 pin. I følge dette skjemaet står det n-c der det mangler, not connected eller hva det kan bety. Hvorfor går det 24 ledninger ut av kontaktene ved PSU-siden og kommer 23 ut av strømpa på hovedkortsiden?
War Skrevet 9. september 2012 Forfatter Skrevet 9. september 2012 (endret) Ser bare at kontakten har metall i seg på bildene på esken, men ikke på kabel. I følge skjemaet har den neppe noen mening, men hvorfor er det metallkontakt i kontakten på bildet + det går 24 kabler inn i strømpen i ene enden og kommer 23 ut i andre enden ... Magisk. Endret 9. september 2012 av War
traskas waits for alice Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 Kan også være at den er satt i en annen kontakt sammen med en annen kabel, så den er koblet riktig?
TaZ Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 (endret) n/c står for Reserved i dette tilfelle. Pin 20 (formerly −5 V, white wire) is absent in current power supplies; it was optional in ATX and ATX12V ver. 1.2, and deleted as of ver. 1.3. http://en.wikipedia.org/wiki/ATX Endret 9. september 2012 av TaZ
War Skrevet 9. september 2012 Forfatter Skrevet 9. september 2012 (endret) Teller i allefall 24 ut of 23 inn , ett sted i strømpa er det en løs kabel da. Hadde håpet jeg slapp å åpne den, er jo 3000kr PSU. Så den er tatt bort i moderne PSU, da lurer jeg bare på hvorfor den går inn inn strømpa på ene siden. + at de har tatt bilde av kontakten med 24 stålpinner i seg på esken og sender ut med 23. Blir jo fort forumsposter av slikt. ATX12V 1.3 The −5 V rail is prohibited. Takker for svarene og løsningen. Endret 9. september 2012 av War
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå