Gå til innhold

[Løst] Kjøp av vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei! jeg vil gjerne ha en vannkjøling som har fine temperaturer under spilling som feks BF3 og andre lignende spill. Har ett hovedkort med socket 2011. Har sett på noen vannkjølingsett, men vet ikke helt hvem jeg skal velge. Er det mye vedlikehold med vannkjøling? har ikke lyst til å bruke noe særlig mer enn 1500kr. Jeg har ett Cooler Master Storm Trooper kabinett. Har ikke noe selrig peil på vannkjøling så hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du sikter mot custom vannkjøling vil jeg anbefale deg å lese en guide først så du får litt innsikt i hva det handler om. Denne på OCN er god, eller denne som er på norsk.

 

Ang. vedlikehold så holder det gjerne med å bytte kjølevæske en gang i halvåret-året hvis man gjør ting riktig til å begynne med.

 

For 1500kr får du såvidt en OK loop til CPU, med mindre du går for en lukket løsning. Techbay.no har en del gode ferdigsett som f.eks dette. Vær klar over at ytelsen med dette settet ikke vil bli stort bedre enn med en Corsair H100.

Lenke til kommentar

Okay, takker for svar! Har sett litt på corsair H100, men er Denne noe bra hvis noen har noe erfaring http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757621 men H100 er sikkert best i corsair serien. er det mye vedlikehold med en costum vannkjøling? Det ser såå mye bedre ut. Hvis jeg skulle kjøpt noe sånt hadde det blitt ett ferdig sett da. Sånn som dette http://www.hardware.no/artikler/ek-kit-h3o-240-hfx/110055

Lenke til kommentar

Når man først har startet med vannkjøling og liker det, så er vedlikehold en del av sjarmen også. Om man har skikkelig væske, så holder det å bytte vann annet hvert år. Snakker av erfaring :)

 

Når man har dårlig væske, så må man bytte vann som regel oftere. Det er flere faktorer som spiller inn. Tar ikke lang tid å bytte vann når man først har taket på det. Alt er avhengig av erfaring. Vannkjøling er en hobby som gir mye glede for de som liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...