Gå til innhold

Trådløs streaming av lyd


Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg skulle kjøpe meg noe trådløst for å streame musikk fra macen og lyd til film. Har sett litt på Sonos play 5, men får litt inntrykk av at man trenger en slik bridge for å få koblet den på nettet hvis man bare skal ha én?

 

Hvor stor er forskjellen mellom sonos 3 og 5 ?

 

Spilleren kommer til å bli brukt i en stue på ca 15-20 kvm, og blir ikke noen voldsomme fester akkuratt, så er bare på jakt etter noe bedre enn TV-lyden samt at det skal bli lettere å spille av fra pc/mac/telefon.

 

Noen som har en slik? Eller andre typer å anbefale? Bor i california nå, så blir å kjøpe med amerikansk støpsel, men regner med at det blir problemfritt å bytte strømkabel når jeg flytter hjem igjen til norge til jul?

Endret av Maximillionaire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken med Sonos er at du må ha et produkt tilkoblet router med kabel. Det kan enten være en bridge (som er det enkleste, den kan du sette ved siden av routeren) eller du kan legge kabel direkte til Sonos:5/Sonos:3.

Når du først har en Sonos komponent tilkoblet med kabel kan du ha så mange Sonos saker du vil trådløst. Dette legger seg da opp som forskjellige soner.

 

Svigers har en Sonos:5 og det er veldig fyldig og god lyd fra den. Godt bassregister også. Funker helt greit for bakgrunnsmusikk på fest. Angående Sonos:3 har jeg ikke hørt denne, men vil annta det er samme saken bare med mindre høyttalerelementer.

 

Hvordan dette fungerer med å streame lyd fra film aner jeg ikke dessverre.

 

Sonos er veldig greie produkter som gir god lyd. Veldig enkelt å styre med iPhone eller iPad. Har ikke testet fra Mac eller PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge TVen/dekoderen har analog lydutgang, så skal Sonos:5 ha en analog inngang står det hos Hifi Klubben. Bedre lyd enn en vanlig flatskjerm blir det garantert. Bare husk å ha den senter av TV, ellers blir nok lyden skjev.

 

En bridge koster ikke mange kronene, og får man ikke koblet nettverket sitt direkte i komponenten så er dette en billig løsning.

 

Men uten at jeg har noen erfaring med Sonos, så mener jeg å huske at det ble nevnt i en test jeg leste av disse at man kunne velge å kjøre de på Sonos sitt eget lukkede WiFi nett, eller på det normale. Dette bør det stå i manualene som ligger på nettet hvis det er mulig. Men vil nok tro Sonos sitt eget er beste alternativ.

Lenke til kommentar

Apple TV er en mediasenterløsning, ikke en høyttaler.

 

Jeg foreslår å kjøpe en lydplanke-løsning med trådløs tilkobling. Samsung HW-E 450 har tilkobling via Bluetooth, som vil fungere med alle dine trådløse enheter, det være seg Mac, PC, iPhone/iPad og Android.

Lyden er ikke Hifi, men overlegen lyden på TVen din.

 

Eventuelt kan du kjøpe en Airplay-høyttaler med AUX-tilkobling på baksiden. Da kan du koble TV til med AUX og høre på musikk trådløst over Airplay fra iTunes. B&W Zeppelin Air er den beste jeg har hørt, men det har kommet veldig mange alternativer det siste året. Logitech UE Air høster lovord og er en del billigere. Disse høyttalerne er veldig kompakte og vil være litt greiere å få med seg hjem fra statene når du flytter hjem til Norge.

Lenke til kommentar

Apple TV er en mediasenterløsning, ikke en høyttaler.

 

Ok, men så vidt jeg kan se spurte han ikke om råd ang høyttalere men en "spiller" og "noe trådløst".

 

Han spør om Sonos Play 5 som er en avspillingsenhet med høytaller.

 

Dessuten vil jeg tro at det er bedre å anbefale andre løsninger enn Apple TV for de fleste, siden den er nokså begrenset på formater i forhold til andre avspillere. Selv om nok bruker opplevelsen kan være bedre. Så vidt jeg skjønner så må mange av de mest normale formatene konverteres før den kan avspilles på Apple TV. Like irriterende som at iTunes ikke støtter FLAC

Lenke til kommentar

Så lenge TVen/dekoderen har analog lydutgang, så skal Sonos:5 ha en analog inngang står det hos Hifi Klubben. Bedre lyd enn en vanlig flatskjerm blir det garantert. Bare husk å ha den senter av TV, ellers blir nok lyden skjev.

 

En bridge koster ikke mange kronene, og får man ikke koblet nettverket sitt direkte i komponenten så er dette en billig løsning.

 

Men uten at jeg har noen erfaring med Sonos, så mener jeg å huske at det ble nevnt i en test jeg leste av disse at man kunne velge å kjøre de på Sonos sitt eget lukkede WiFi nett, eller på det normale. Dette bør det stå i manualene som ligger på nettet hvis det er mulig. Men vil nok tro Sonos sitt eget er beste alternativ.

 

Den så absolutt ikke feil ut den Samsungen heller nei. Men lurer på om den ikke blir litt kinkig å ta med seg hjem med en vekt på 6kg + størrelse på nærmere 1 meter. Så går nok for Sonosen, rimelig lekker løsning det også + den bør være lett å få med seg rundt omkring.

 

Apple-tv er nok ikke aktuelt i det hele tatt btw :p

 

vurderte logitechen også ettersom jeg har vært strålende fornøyd med tidligere logitech produkter. Men var ikke noe stor fan av docken på forsiden.

Endret av Maximillionaire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...