Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg har noen spørsmål ang. farging av håret..

 

Jeg har planer om å farge håret mitt svart og lilla. Jeg vil altså ha svart hår med lilla lugg. Mitt hår er for tiden rødt (se bilde), men er naturlig blond. Jeg har brukt permanent rødfarge i håret, men den vaskes ut etter en måned.

Da er spørsmålet mitt hvordan det blir å farge rødt hår over til svart. Vil jeg da måtte farge håret mitt en gang i måneden pga at fargen vil vaskes ut? Og hvordan vil etterveksten se ut siden jeg har naturlig blondt hår?

Og hvordan vil i det hele tatt dette foregå? Får jeg farget luggen og resten av håret samtidig? Eller må jeg gå rundt halvferdig? Hvordan blir det egentlig å gå fra rød til lilla? Går det?

Jeg er VELDIG lys i huden(forestill deg Snehvit). Hvordan vil dette se ut tro? Jeg vil jo ikke se syk ut heller..

Men så var det jo det at stilen min ligner forholdsvis Scene-stilen.. Det er omtrent den typen jeg vil ha håret mitt, og da gjelder det jo å være bleik og fremheve håret og øynene.. Til nå går vel mesteparten av oppmerksomheten til øynene.. Det vil jeg få slutt på! Håret skal frem :)

 

Så tror dere dette vil se fint ut, eller burde jeg holde meg til rød? (blond/lys er på ingen måte aktuelt) Har noen noen flere ideer å komme med? Jeg ville blitt veldig glad :)

 

Takk på forhånd <33

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er spørsmålet mitt hvordan det blir å farge rødt hår over til svart. Vil jeg da måtte farge håret mitt en gang i måneden pga at fargen vil vaskes ut? Og hvordan vil etterveksten se ut siden jeg har naturlig blondt hår?

Å klæsje svart over rød burde ikke være noe problem, men du vil måtte ta etterveksten en gang i måneden ca, med mindre du liker blond-ettervekst-looken. Og selvfølgelig for å freshe opp fargen. Det jeg derimot VIL anbefale er å kjøpe såkalte "veggie"-dyes/semi-permanente farger. Disse er uten ammoniak og slemme kjemikalier og sliter ikke på håret. Om du titter på ebay etter f.eks "Directions Ebony" og "Directions Plum" f.eks, så er det sort og lilla, i semi-permanent. Disse kan du ha i håret så lenge du vil, og da vil den faktisk behandle håret mens den farger.

 

Og hvordan vil i det hele tatt dette foregå? Får jeg farget luggen og resten av håret samtidig? Eller må jeg gå rundt halvferdig? Hvordan blir det egentlig å gå fra rød til lilla? Går det?

Du burde få farget luggen og resten samtidig. Jeg ville kjøpt enten blekemiddel, dratt til frisøren og fått h*n til å bleket eller avfarget det, eller kjøpt avfarging selv (bruker selv Colour b4 extra strenght fra ebay). Avfarging tærer mindre på håret enn blekemiddel.

Når du har fått en lys base, så ville jeg først farget det jeg skulle ha svart, deretter skyllt det ut, men vært nøye på at det ikke kommer i luggen, da det kan smitte over. Så ville jeg farget luggen lilla etterpå.

 

Jeg tror Lilla går veldig fint med lyse hudtoner, er kanskje litt urolig for at sort skal bli litt hardt, men siden luggen skal ligge "nærmest" ansiktet, så kan det hende at den demper den harde overgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...