Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

vaskemaskin sentrifugerer ikke, og tapper ikke ut vann


Anbefalte innlegg

hei!

vaskemaskinen min slutter med jevne mellomrom å tappe ut vann og sentrifugere. har pleid å sjekke filteret(?) og funnet et par kronestykker eller klemmer. men nå er det helt tomt inni der, men den vil fremdeles ikke..?

 

har lest at det er noe som heter lofilter, stemmer dette? hvor finner jeg det? så vidt jeg kan se, så kan jeg bare åpne et lite deksel nede, og skrue ut denne tingen jeg kaller filteret :p

 

hjelp! nå er det masse klær og vann i maskinen, orker ikke tanken på å tappe ut for hånd igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

vaskemaskinen min slutter med jevne mellomrom å tappe ut vann og sentrifugere. har pleid å sjekke filteret(?) og funnet et par kronestykker eller klemmer. men nå er det helt tomt inni der, men den vil fremdeles ikke..?

 

har lest at det er noe som heter lofilter, stemmer dette? hvor finner jeg det? så vidt jeg kan se, så kan jeg bare åpne et lite deksel nede, og skrue ut denne tingen jeg kaller filteret :p

 

hjelp! nå er det masse klær og vann i maskinen, orker ikke tanken på å tappe ut for hånd igjen..

 

Er bare normalt bare å google navn på vaksemaskin og modell så finner du bruksanvsiningen som pdf.

 

Lofilteret kan ligge under en løs pyntelist nede på fronten,sjekk om det er en løs list nede på maskinen,da er som regel lofilteret bak der.

 

 

Edit: Det kommer mye vann ut når du skrur ut filteret,bare vær klar over det.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Regner nesten med at du har fått orden på problemet nå, men kan svare deg alikevel:)

Visst maskinen ikke får pumpet ut vannet, vil den heller ikke sentrifugere (pga sikkerheten)

Har du sjekket filteret skikkelig? Anbefaler at du tar en lommelykt og lyser inn for å få sett ordentlig. Ligger veldig ofte en liten spiker eller lignende helt inne ved "propellen" du ser.

Er du sikker på at det ikke ligger noe der og blokkerer for impelleren, må du sannsynligvis ha ny pumpe. Hvor gammel er maskinen foresten? Merke?

 

Si ifra hvordan det går...visst du ikke allerede har fikset det da;)

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg regner med at du sikkert har fått løst ditt problem nå, men Jeg tar det med hvis det er noen andre her som har det samme problemet. Hvis du heller vaskemaskinen på skrå så skal det renne ut vann fra undersiden av vaskemaskinen. Dette er en tank som samler opp overfladisk vann og når den blir full så svikter vaskemaskinen.

 

Husk at du må gå bak vaskemaskinen og helle den framover for at det skal ha noen effekt :)

Lenke til kommentar
Hvis du heller vaskemaskinen på skrå så skal det renne ut vann fra undersiden av vaskemaskinen.

Nei.

 

Dette er en tank som samler opp overfladisk vann og når den blir full så svikter vaskemaskinen.

Nei

 

Du tenker kanskje på oppvaskmaskiner. De har vanligvis en ekstra bunnplate som samler opp små lekkasjer og stopper maskinen.

Lenke til kommentar

Da har du en temmelig spesiell vaskemaskin. Kjenner ikke alle merker, men vet at Miele har ekstra vannsikring på 2 (av ca 20) modeller. Asko har hatt sin Aqua Block på en del modeller de siste årene. Men ellers, på alle ordinære vaskemaskiner det selges mye av, er det ingen slike løsninger.

På en sliten vaskemaskin kan det også være et dårlig råd å vippe for mye på maskinen da det kan resultere i ekstra belasting i fjærer/oppheng som kan gi mer ubalanse i maskinen.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...