Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en oppfører seg merkelig


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ett merkelig problem med PC'en min som gjør meg veldig bekymret, så dette er noe jeg vil få ordnet raskest mulig, forhåpentligvis med hjelp fra dere.

 

Jeg har en stasjonær PC som jeg har selv bygget, for noen år siden. Den har fungert helt fint siden dette, men har nå begynt å oppføre seg merkelig. Hver gang jeg starter maskinen så lager den enormt høy lyd (som om viften går helt sykt raskt) og maskinen starter ikke. Den lager bare denne lyden og ingenting mer skjer, måten jeg løyser dette på er å slå av og på maskinen helt til den vil starte vanlig, jeg må ofte slå den av og på 5-10 ganger eller mer for at dette skal skje, det varierer.

 

Noen som har tips? Mistenker støv elns.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være at harddisken ikke spinner opp slik den skal?

Hadde et merkelig problem med en pc jeg hadde for mange år siden der harddisk ikke gadd å spinne opp skikkelig når jeg slo på pc'n, og måtte slå den av og på mange ganger før ting fungerte. Teknikken holdt en liten stund, så begynte det virkelige problemet med sektorfeil i harddisken.

Jeg vil anbefale deg å ta backup rimelig raskt, i tilfelle det er disken som ryker. Bare for å være sikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...