Gå til innhold

ikke skjermbilde


stianga

Anbefalte innlegg

Ser det har blitt postet lignende før men, og har lest men har fortsatt problemer.

Har dette oppsettet:

Cpu: AMD athlon 2500+ (barton)

Hk: ASUS A7N8X og A7N8X-X

Gfx: Gainward geforce4 AGP8x

Ram: DDR 2100 256mb

 

Kjøpte alt ovenforstående nytt for ett par måneder siden, hadde kabinett og PS fra før. (PS/ATX er Aopen 300W)

Fungerte fint i ett par mnd før det en dag ga svart skjerm ved boot. Jeg kunne i bakgrunnen kjenne igjen lyden av at maskinen started som vanlig med windows etc. Siden det har jeg ikke sett en prikk på skjermen.

Jeg får et pip når maskinen starter som vanlig, alle vifter går, også på agp kortet, agp lampen viser ikke feil, og andre lamper lyser som normalt,

Har gjort:

- Testet skjermen/kabel med annen maskin. Fungerer.

- Sent gfx kort til komplett, testet ingen feil funnet.

- Testet med to hovedkort oppgitt ovenfor. Samme resultat på begge.

- Resatt bios, tatt ut atx/batteri satt på jumper.

- Startet med insert

- Testet rambrikken i alle posisjoner.

- Tatt fra hverandre og satt sammen x antall ganger.

- Tested kabinett/PS med annet hovedkort. Fungerer.

 

Eneste som ikke er byttet er cpu og ram som jo er nye, og kan ikke se at de kan ha feil når jeg hører at windows starter å loade...

 

Eneste jeg kan tenkte på er at er noe feil med strømforsyningen. Oppgradere til 400W ellerså...

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

[edit] amd athlon ikke duron..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

installer alt på gulvet. Seriøst. Det hjelper alltid. Demonter alt sammen, legg hovedkort på gulvet og sett i det du ha for at det skal virke.

 

Altså: PSU, CPU (m/kjøler), én minnebrikke i første slot (Bank 0) og skjermkortet. Det er alt du trenger for å få bilde på skjermen.

 

Hvis ikke det virker så må du få lånt deg et annet skjermkort av en kompis, hvis ikke du har noen (helst AGP 8x) og sjekke om det virker.

 

Kan alltids være det er hovedkortet (kanskje bare AGP-sloten) som er defekt.

 

edit: Så ikke at du hadde testet med to hovedkort. Prøv det første jeg foreslo.

Lenke til kommentar

Ok fikk tested pc'n min i dag opp mot en kamerat som hadde hovedkort med agp8x.

Testet først å koble til hans skjerm til min pc, den lyste oransje (feil). Testet hans agp8x kort i min maskin, voila, bios skjermen kom opp. Testet mitt gfx kort i hans sin pc, svart skjerm.

Kan jeg trekke noen annen slutning enn at det er noe feil med Geforce kortet mitt selv om det ble testet og funnet ok av komplett?

Lenke til kommentar

Hvis begge av dere har HK som støtter AGP 8x, og det ikke virker på noen av de, så får dra til komplett og si at du skal se dem teste det, og si at de har testet det før, men fant ingen feil.

 

Si også at du har testet det på 3 hovedkort og det virket ikke på noen av de, og si også at du testet et annet AGP-kort på ditt HK og at det virket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...