Gå til innhold

[Løst] Bygging av Spill-PC til 13.000 kr (KJØP)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt til å bygge min egen PC for første gang (med deler fra komplett.no). Jeg har valgt ut noen deler men trenger deres hjelp til å sjekke om det er noe verdt å kjøpe eller om det bare er noe overpriset-dritt jeg har valgt. Jeg har laget et budsjett på 13000 kr, inkludert skjerm, ,men om det blir billigere men med SUPER ytelse så har ikke det noe si i og med at jeg studerer og da ville det blitt kjekt om det hadde vært mulig å spart litt penger. Tastatur og mus trengs ikke i og med at jeg har dette fra før av. Angående overklokking så håper jeg dere kunne gitt meg litt råd angående dette, men jeg stiller meg positivt til dette.

 

Litt om det jeg skal bruke PC'n til: PC'n skal brukes som gaming-pc (BF3, CoD4, GTA IV / V / SA:MP, etc..). Den skal også brukes til å redigere videoer på. Den bør være av en slik stand at det kan være mulig for meg å filme HD-gameplay (ved hjelp av Fraps eller lignende) uten at det forårsaker noe gameplay-lag. Jeg vil være i stand til å takle; og spille, de nyeste spillene på høyeste grafikk uten at det går over ytelsen.

 

De delene jeg har valgt for øyeblikket kan bli funnet i denne handlelisten: http://www.komplett....A5-184289BDB56A

 

 

Takk for all hjelp som måtte komme!

 

MvH,

Garsino

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel slår AMD i støvlene til gaming, bytt cpu og hovedkort.

Cooler Master lager ikke gode strømforsyninger, komplett har jo også et latterlig dårlig og dyrt utvalg av PSUer, så forslag.

660 Ti koster litt for mye i forhold til ytelsen, velg heller 7950 eller 670

RAM-settet du har valgt er latterlig dyrt, tre ganger mer enn du trenger og passer ikke i hovedkortet engang forslag.

Du har valgt en oppgraderingsdisk, velg heller OEM.

Vurder 2x slike HDDer i RAID0 om du skal ta opp i 1080p60 uten å bruke kompresjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opps, så nå at jeg hadde linket til 1 brikke RAM på 8GB, og ikke 2x4GB RAM. Her er et sett med 2x 4GB-brikker: http://www.komplett....aspx?sku=641124

Det vil yte litt bedre

 

SSD-forslag: http://www.komplett....aspx?sku=752104

Beste kombinasjon av ytelse uten at det går utover stabilitet.

 

Takk skal du ha! :) Hvordan ser det jeg har ut foreløbig? Er alt sammen kompitabelt? Og vil den yte bra nok? :)

Lenke til kommentar

Av det jeg ser vil jeg tro du kommer til å takle alt du slenger på den maskinen.

Alt ser bra ut og vil passe sammen ja.

 

Vell, isåfall, takk for all hjelp! :)

Jeg kommer til å fortsette å ha tråden åpen i tilfelle noen andre har noe innspill, men så lenge så går jeg for det du har hjulpet meg med.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke med noe byggeforslag, men du BØR kjøpe en annen versjon av Windows. Du har valgt OEM, som er låst til det hardware du installerer det på. "OEM er programvare levert sammen med maskinvare. Det er retten til å bruke programvare som ”lever og dør” med den maskinvaren den ble levert med og kan ikke flyttes til ny maskinvare." Dette står hos Komplett. Skal du ha det ordentlig, så legger du i 550,- og sikrer deg retten til å oppgradere maskinen fritt som du vil.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke med noe byggeforslag, men du BØR kjøpe en annen versjon av Windows. Du har valgt OEM, som er låst til det hardware du installerer det på. "OEM er programvare levert sammen med maskinvare. Det er retten til å bruke programvare som ”lever og dør” med den maskinvaren den ble levert med og kan ikke flyttes til ny maskinvare." Dette står hos Komplett. Skal du ha det ordentlig, så legger du i 550,- og sikrer deg retten til å oppgradere maskinen fritt som du vil.

 

Jeg valgte OEM pga arni90 ovenfor anbefalte det. Er det ikke noen plass hvor man kan få kjøpt billigere W7 (over nett?)?

Lenke til kommentar

inspill på grafikk-kortet. Du har valgt et radeon HD- 7950 kort ikke sant? tidligere i dag meldte amd at de setter ned prisene de kommende ukene for å utkonkurrere "motstanderne". om et par uker koster det kortet 2000 kroner. det er 700 spart som du kan putte i et win 7 ikke OEM. hvis du gidder å vente da

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan finne det så mye billigere nei, og som jeg skrev så er OEM på en måte engangsbruk, du får ikke bytta hovedkortet uten at Windows begynner og sutrer. Som Komplett selv skrev, så egner OEM seg best for maskiner som forhåndsinstalleres og videreselges, f.eks. bærbare datamaskiner. Det er flere som går i den fella, men det skal visstnok bli noe helt annet i Win8. Der skal de lage en versjon som Hardware.no laget en artikkel om tidligere i dag. Les den her du: http://www.hardware.no/artikler/windows-8-far-egen-pc-bygger-lisens/111979

Lenke til kommentar

inspill på grafikk-kortet. Du har valgt et radeon HD- 7950 kort ikke sant? tidligere i dag meldte amd at de setter ned prisene de kommende ukene for å utkonkurrere "motstanderne". om et par uker koster det kortet 2000 kroner. det er 700 spart som du kan putte i et win 7 ikke OEM. hvis du gidder å vente da

 

Det er en i5 prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660227

Hørte noe om at komponentene skulle bli billigere senere i høst, eller var det bare oppspinn?

 

Tror ikke du kan finne det så mye billigere nei, og som jeg skrev så er OEM på en måte engangsbruk, du får ikke bytta hovedkortet uten at Windows begynner og sutrer. Som Komplett selv skrev, så egner OEM seg best for maskiner som forhåndsinstalleres og videreselges, f.eks. bærbare datamaskiner. Det er flere som går i den fella, men det skal visstnok bli noe helt annet i Win8. Der skal de lage en versjon som Hardware.no laget en artikkel om tidligere i dag. Les den her du: http://www.hardware....r-lisens/111979

Har ikke så mye tro på W8 for stasjonær pc'er, så holder meg til W7 foreløbig, takk for info!

Lenke til kommentar

hva med å bytte hovedkort til dette :http://www.komplett....aspx?sku=746634 som har integrert wifi løsning istedenfor at du må ha en WIFI usb adapter i tillegg?

 

Det kan ikke lønne seg når prisene på det første hovedkort + WIFI adapteren er mindre enn det hovedkortet du sendte. Eller er det noen fordeler jeg ikke ser?

 

Det finnes omtrent like mange fordeler og ulemper ved begge valgene. Som du nevner vil løsningen med ASUS koste noe ekstra, selv om det ikke er snakk om mye. I tillegg har gigabyte kortet flere tilkoblingsmuligheter (feks. 2x 6gbps eSATA tilkoblinger i bakkant).

 

Det positive med ASUS kortet er at det har fryktelig godt rykte på seg for å være stabilt og driftsikkert. Det er, i hvert fall som jeg har registrert, det kortet som oftest blir anbefalt i nye bygg.

I tillegg kan man si at det er postitivt med en integrert wifiløsning i hovedkortet siden du da slipper proprietære løsninger som kan by på problemer. Men dette er noe du må ta med en klype salt.

 

Jeg ville uansett gått for ASUSkortet, ene og alene pga. det gode ryktet det har.

Lenke til kommentar

hva med å bytte hovedkort til dette :http://www.komplett....aspx?sku=746634 som har integrert wifi løsning istedenfor at du må ha en WIFI usb adapter i tillegg?

 

Det kan ikke lønne seg når prisene på det første hovedkort + WIFI adapteren er mindre enn det hovedkortet du sendte. Eller er det noen fordeler jeg ikke ser?

 

Det finnes omtrent like mange fordeler og ulemper ved begge valgene. Som du nevner vil løsningen med ASUS koste noe ekstra, selv om det ikke er snakk om mye. I tillegg har gigabyte kortet flere tilkoblingsmuligheter (feks. 2x 6gbps eSATA tilkoblinger i bakkant).

 

Det positive med ASUS kortet er at det har fryktelig godt rykte på seg for å være stabilt og driftsikkert. Det er, i hvert fall som jeg har registrert, det kortet som oftest blir anbefalt i nye bygg.

I tillegg kan man si at det er postitivt med en integrert wifiløsning i hovedkortet siden du da slipper proprietære løsninger som kan by på problemer. Men dette er noe du må ta med en klype salt.

 

Jeg ville uansett gått for ASUSkortet, ene og alene pga. det gode ryktet det har.

 

Ok, takk skal du ha :) Da prøver jeg ditt forslag!

Lenke til kommentar

inspill på grafikk-kortet. Du har valgt et radeon HD- 7950 kort ikke sant? tidligere i dag meldte amd at de setter ned prisene de kommende ukene for å utkonkurrere "motstanderne". om et par uker koster det kortet 2000 kroner. det er 700 spart som du kan putte i et win 7 ikke OEM. hvis du gidder å vente da

AMD senker prisene med $30, det blir ca 200 kr, ikke 700 kr.

Med tanke på at det kortet er bedre enn 670 ut av eska er det ikke en dårlig deal heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...