Gå til innhold

Ny TV skjerm


Grisegutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg heller ville satset på en god 28" eller 29" fremfor en "billig" stor widescreen. Finnes mye bra og velge mellom men hva som oppleves som bra er også litt individuelt. Selv har jeg en Loewe 28" som jeg er storfornøyd med. Kjøpte min etter at den var brukt på en messe for 6500,- men det er noen år siden. Sugen på en 32" non widescreen nå da...

Lenke til kommentar

grisegutt.

 

Mitt tps til deg: dra litt rundt på forskjellige butikker og sett disse opp mot hverandre. Leftdal har prisgaranti, hvis du sier at du har fått tilbud på en bestemt tv et annet sted, ser de seg nødt til å slå denne. Mange av disse butikkene har også demostrasjonsskjermer til meget gunstige priser.

 

Jeg for min del er opptatt av billedkvalitet og kan anbefale PHILIPS. Dette er en av de beste tv produsentene for øyeblikket. Ikke kjøp tv på hifi-klubben o.l. Merker som LOWE og B&O er bare design og er drit dyre, dessuten har de ikke bedre billedkvaliet enn f.eks PHILIPS.

 

Hvis du er riktig godt til å presse prisen hadde jeg gått for en PHILIPS med pixelpluss teknologi. Du vil ikke tro den kvaliteten den har. Når du spiller divx filmer er de like klare som dvd filmer på andre tv'er, og da snakker jeg om divx filmer på størrelsen 800 mb. DEssuten kommer flere og flere dvd'er på superbit format, og da kommer skjermen virkelig til rette.

 

Alt avhenger av størrelsen på rommet der du skal ha den, men jeg hadde gått for en 32" widescreen.

 

Press butikk-kjedene og vær varsom. Se også på EIZA awards hvem som de anbefaler. Kan si at PHILIPS stort sett vinner den testen hvert år.

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret Øyvind, og andre :=)

 

Håper eg ikke kommer så sykt opp i prisklasse, for budsjettet er kun på 7000 og litt til. Er min bror som skal ha TV, og han er ikke like lett å smøre med tålmodighet som meg, men skal prøve å presse priser osv.

 

Rommet han skal ha TVen i er jo egentlig ganske lite. maks 10kvadrat :D, men kan jo hende han flytter litt på seg. Eg foretrekker i hvert fall bildekvalitet fremfor design og størrelse, selv om eg mener 30" er å kreve.

Lenke til kommentar

kommer vel an på øyet som ser...men jeg vil på det sterkeste fraråde kjøp av Phillips...har bare dårlige erfaringer selv (når det gjelder både tv, video, cd-spiller, barbermaskin og hårklipper).

 

endte opp med en billig Samsung sist jeg handlet tv...etter det jeg kunne se hadde den et langt bedre bilde en Phillips tv'en som kostet dobbelt så mye....men så er det jo vanskelig å sammenlikne sånn i butikken da ettersom kablene de har til tv'ene er av ymse kvalitet.

 

vil anbefale deg å se på Sony eller Panasonic...eventuelt Grundig (selv om de lagde bedre tv'er før).

Lenke til kommentar

Stream.

 

Synd du har dårlig erfaringer da.

 

men det er en grunn til at PHILIPS år etter år vinner EISA AWARDS når det gjelder billedkvalitet. Regner med at disse vet hva de driver med, men for all del det er mange andre produsenter som lager mye bra tv.

 

EISA FINNER DU HER

 

Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd med PHILIPS.

 

Men uansett trådstarter: ikke bruk mer enn 7000. Om noen år er det LCD tver som gjelder og da er også prisen slik at vi dødlige for råd til dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...