Gå til innhold

Hvorfor betaler vi skatter og avgifter og hvor høye skal de være?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke jeg. For meg virker det ganske innlysende siden nazismen på ingen måte tilhører høyresiden. Sosialisme tilhører venstresiden i politikken. Nazismen er "nasjonal sosialisme"...

Det er da fullt lovlig og mene.

Åh, så du tillater meg å mene noe?

Hvor mange som er og vil bli enige med deg er et annet spørsmål.

Tviler på at det er så mange som er uenige for å si det slik...

Nazismen har ingen ting med høyresiden å gjøre overhodet... Høyresiden er kapitalistisk, ikke sosialistisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør ikke jeg. For meg virker det ganske innlysende siden nazismen på ingen måte tilhører høyresiden. Sosialisme tilhører venstresiden i politikken. Nazismen er "nasjonal sosialisme"...

Det er da fullt lovlig og mene. Hvor mange som er og vil bli enige med deg er et annet spørsmål.

"Høyre"(Høire) -eller "venstreekstremisme" blir i denne sammenheng for snevre begreper.

Nazismen er helt klart venstrevendt i sin økonomiske politikk.

Samtidig er den mer konservativ, eller høyrevendt, i sin moralske og kulturelle politikk.

Nazismen er helt klart kollektivistisk, noe som vil plassere den på venstre side i en kollektivisme-individualismeakse.

Så spørsmålet blir egentlig hvilke(n) akse® man tillegger mest vekt, og om det i det hele tatt er noen grunn til å prøve å plassere nazismen på en akse. Om man tillegger internasjonalisme-nasjonalismeaksen mest vekt, vil man tydelig se at nazismen er en høyreekstrem ideologi. Om man ser på sosialisme-kapitalismeaksen, kan man plassere nazismen til høyre(høire) for Stalinismen, men litt til venstre for Arbeiderpartiet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...