Gå til innhold

Er fremtiden demokratizk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare tiden vil vise det.

 

Edit: Ærlig talt, fra min egen lille politiske karriere, kan jeg meddele jeg er redd for at sannsynligheten for å havne i et totalitært samfunn likt det som illustreres i Brave New World eller V for Vendetta, er større enn at demokratiet forblir.

 

Edit2: En annen morsom tanke er; hva om vi på demokratisk vis avvikler demokratiet?

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Er gode sjangser for at fremtiden blir mer demokratisk (demokratizk??) enn hva fortiden har vært. Ett vanlig problem med at folk tror ting blir værre er at de ikke husker hvordan ting var før. Det er faktisk ikke mer en 30 år siden norsk politi rev ned parabolantenner "for å hindre mottak av utenlandske TV-signaler" eller bare 40 år siden homofili var forbudt i kongeriket osv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror demokratiet består, i mangel av noe bedre. Jeg tror også at demokrati vil utvikle seg i andre deler av verden, for eksempel i Russland. Men jeg tviler på at det skjer i min levetid...

 

Geir :)

 

Veldig lignende det jeg hadde tenkt å si egentlig.

 

Demokratiet er den nåværende 'beste løsningen' sett litt ifra mitt synspunkt i verfall, korvidt dei forskjellige styringspunktene innefor demokratiet kan heller diskuterest, men ideèlt hadde vell det vært med et teknokrati, men igjen så har ofte "spesialister" tatt feil plasser som er for "åpenbare" til å undersøke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...