Gå til innhold

Ny in-ear ørepropper


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter in-ear ørepropper til musikk ettersom de gamle (Sony MDR-EX310LP) begynner å få sliteskader. Foretrekker kun ørepropper siden dette er mye enklere og lettere enn hodetelefoner/headset + man får bedre lyd for pengene. Har ikke lyst å gi mye for øreproppene ettersom jeg tar ikke så godt vare av ting, så slitesterke ørepropper er et must!

 

Budsjett: 300-500kr

 

Bruksområde: Musikk

 

Tilleggsinformasjon: For det meste av tiden så hører jeg på rock men hører også andre typer sjanger. Antar at fordelingen er slik 50% - Rock og 50% andre typer sjanger som rap, hiphop og pop.

 

Lydbilde: Lyden skal være myk, klar og med ekstra bass. Samme instillinger som Sony MDR-EX310LP bare at de nye øreproppene stiller høyere krav. Lydisolerende er litt viktig for meg!

 

Kilde: Skal koble øreproppene til laptop Asus X53SV og mobilen min Sony Ericsson Xperia Arc S. Iphone ørepropper er utelukket hehe :-)

 

Som sagt så har jeg hatt Sony MDR-EX310LP som jeg er meget fornøyd med. Synes de utfyller kravene mine godt og etter ett års med bruk har de allerede fått litt sliteskader. Designet er jeg ikke så fornøyd med fordi man ser litt rar ut når man har de på hehe.. Så det er et pluss dersom de nye øreproppene har et finere design.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=320_534&products_id=16813 De her er helt kurante. Problemet er egentlig budsjettet. Før kjøpte jeg bare ørepropper og bare billige. Har hatt et fantastisk kjøp for 50 kr i London for noen Maxell(?) ørepropper. Det er de beste proppene jeg har hatt. Ellers har jeg hatt noen Skullcandy o.l. til rundt 4-500, men de har så dårlige loddinger og dårlige service avtaler, og lyden er dårlig.

 

Du vil neppe få de perfekte øreproppene for den prisen (pga materialet og hele byggeprosessen), men vil på det sterkeste anbefale deg Shure, Sennheisser, AKG eller en av de proff-lyd merkene, dette er fordi de kan lage ting, har som regel gode serviceavtaler og koster kanskje fra 4-500 og opp, men det er absolutt verdt det! Bruker selv Sennheisser HD PRO 380 og kunne ikke vært mer fornøyd!

Lenke til kommentar

Sprett opp bittelitt i pris og du har Yamaha EPH-100, toppmodellen deres. Finfin lyd som skal passe rimelig bra til det du nevner. Egentlig en veldig bra all-around in-ear.

 

Ellers så synes jeg RHA MA-350 er bra lyd for pengene.

 

Ellers kan jeg anbefale å sjekke ut denne tråden. Den tar for seg et veldig bredt spekter av in-ears. Ser du charten nederst på siden så ser du at Yamahaene kommer veldig høyt opp på listen når det gjelder lyd.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Takk for all hjelpen folkens og beklager for sen tilbakemelding. Må innrømme at jeg er svært svært skeptisk til andre merker enn Sony, AKG, Sennheiser, WesC og Creative. Men har dere noen flere forslager? Fant Sony XBA-1 som ser litt interessant men er litt skeptisk ettersom et av de omtalene jeg har lest så skrev de at lyden ikke er så god. Har sjekket tråden tidligere som du, Lakrisbåt, nevner, men ser at mange av de øreproppene er gamle.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Sennheiser CX300-II frem til jeg mista dem. Disse betalte jeg 400 kr for på ekjøp, men de begynner å aldres så jeg ser at du får dem for under 300kr nå. Disse hadde utrolig bra lyd, og de overlevde halvannet år i lomma hver dag, med bruk nesten hver dag.

 

Edit: skrivefeil, skrev på mobilen så er nok noen flere.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Ville bare fortelle at jeg kjøpte til slutt Sennheiser og fikk øreproppen i posten i dag. Ville egentlig i utgangspunktet tatt RHA hvis det ikke var for importen og tollen. Usikker om du mente 400 inlkudert toll :S Ellers takk for hjelpen og er storfornøyd med Sennheiser, kanskje på grunn at jeg savna utrolig mye ørepropper som er komfortable og med god kvalitet :tease:

Lenke til kommentar

Ville bare fortelle at jeg kjøpte til slutt Sennheiser og fikk øreproppen i posten i dag. Ville egentlig i utgangspunktet tatt RHA hvis det ikke var for importen og tollen. Usikker om du mente 400 inlkudert toll :S Ellers takk for hjelpen og er storfornøyd med Sennheiser, kanskje på grunn at jeg savna utrolig mye ørepropper som er komfortable og med god kvalitet :tease:

 

Høres bra ut, du kommer til å bli veldig fornøyd i tiden fremover. :)

Lenke til kommentar

RHA-MA350 er definitivt et godt kjøp. De er egentlig mine reserve/jobbplugger. Men dem låter utrolig bra. 5 stjerner i what-hifi er heller ikke å kimse av.

RHA-MA350 vs. BOSE IE2?

Alle jeg har møtt sier BOSE IE2 er ganske bra, men jeg har aldri hørt om RHA-MA350.

 

Jeg har lyst på noen gode ørepropper, siden mine Sennheiser (husker ikke modellen, men den kostet ca. 200 kr hos Expert) ble ødelagt. Jeg skal bruke øreproppene til bare musikk, og musikken jeg hører på er fra klassisk musikk til metall, men hører mest på hip-hop og elektronika som krever en del bass.

Hvilke bør jeg velge av de to? Budsjettet mitt ligger på 500 kr og jeg har sett BOSE IE2 for underkant av 500 kr på ebay.

Lenke til kommentar

Tja, si det. Jeg synes i hvert fall RHAene låter fint til prisen. Pluggene kom på ca 400,- med frakt og moms og gebyr. Har også toppmodellen til Yamaha EPH-100, og jeg må si RHAene spiller veldig bra. Yamahaene har mer detaljert lydbilde, men RHA er morsommere å høre på. Varm og fin lyd og massevis av bass. Ikke for mye med bass, men passelig. Hovedheadsettet mitt er Denon AH-D7000 så jeg er veldig glad i varm og underholdene lyd. RHA er ikke veldig kjent, men er etter min mening en godt skjult skatt. Her er noen av testene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har selv brukt Bose IE2 og er stor fornøyd og jeg fikk støpt meg noen ørepropper til disse også, der jeg jobber. Får mye mer ut av dem i hvertfall.

 

Ellers har jeg brukt en del Monster som funger rått, men prisene blir fort veldig stive spør du me, da hadde jeg heller gått for Yamaha eller Bose:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...