Gå til innhold

Ny bruker til Linux


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en gammel laptop med 1,6 ghz Intel processor og 2 gb ram minne som nå kjører på Windows vista.

 

Ser det er mange som anbefaler Ubuntu framfor Mint. Har ikke helt fått fram hvorfor.

 

Jeg ser harddisken min i den nevnte PC er delt opp i (partisjonert) i tre deler.

C: og en E: OS tools og F: HP recovery.

 

Hva vil skje med harddisken etter at jeg har intallert Ubuntu. Vil jeg få spørsmål om å formatere slik at disse partisjonene forsvinner? Jeg er ikke interessert i ha noe fra Windows tilbake etter installasjonen av Ubuntu.

 

Jeg vil sikkert prøve å ta noen kopier av drivere for å brenne på ei cd plate. Har prøvd å kjøre WindriversBackup men ser bare at en rekke foldere blir opprettet med informasjon fra min PC men jeg ser ingen filer i mappene. Er dette riktig?

Er i så fall driverne skjulte filer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte med Mint og Ubuntu, men ende til slutt opp med Mint fordi jeg syntes det var enklest å komme inn i.

 

Du kan velge å erstatte alt på harddisken under installasjonen og drivere trenger du ikke

Det at jeg ikke trengte drivere er gode nyheter. Da blir det å laste ned for å brenne på ei plate. Jeg går for Ubuntu.

Endret av Alfon
Lenke til kommentar

Installasjonen gikk helt smertefritt av Ubuntu 12.04.

Desktoppen var litt uvant. Har til nå bare brukt 10-15 for å sjekke at step 1 (altså se video på youtube)virker for guttungen min som nå bruker denne PC. Jeg var ikke koblet opp til nettverk under installasjon så tredje parts updates for flash og en del andre ting ble ikke inkludert.

 

1.Jeg trodde at jeg hadde huket av for automatisk innlogging men det ser ut som at jeg manuelt må fylle inn passord hvis jeg går fra PC litt. Forbanna irriterende.

2.Så nå går jeg inn for å finne ut hvordan man skal slippe dette.

3.Installasjonen av flash gikk smertefritt og nå kan jeg se videoer fra Youtube, dette er tydeligvis det viktigste for guttungen:)

4.Blir vel nå å se etter programmer i tur og orden for en tenåring.

 

Spotify

Wine

Installere tredje part for mp3 og diverse andre ting sikkert

 

Første inntrykk er at den gamle PC plutselig har fått nytt liv når det gjelder fart....Veldig positivt.

 

Jeg må nå løse dette med passordinnlogging, noen som kan hjelpe?

 

Installasjonen ble ikke gjort på den PC jeg skrev i første post men på en støggammal E-machines E-620...

Endret av Alfon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...