Gå til innhold

3-skjermsløsning - Hvordan ?


Anbefalte innlegg

Har etter flytting litt bedre plass på pulten, og har dermed gått for en løsning med 3 skjermer...

 

Skjermkortet som stod i støttet ikke dette, og har dermed anskaffet ett Asus HD 7770 DirectCU, som skal støtte dette.. Dette kortet har DVI, hdmi og 2x mini Displayporter

 

Men, når jeg plugger 1 skjerm til DVI, 1 til hdmi og og den siste til mini-Display (med adapter fra hdmi) så vil den bare kjøre to skjermer av gangen.. Jeg får gleden av å selv hvilke to jeg skal kjøre, men uansett kun to. Dette er via Windows.. Den registrerer alle 3 skjermene, men lar meg bare bruke 2 av gangen

 

What to do ? Må jeg kjøre 2 av dem via Display-portene ? og siste via hdmi eller DVI ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tanke - Skjermort som har flere digitale utganger har som oftest delte utganger hvor man kan bruke enten-eller. DVI port 1 kan være samme port som DisplayPort 1. Kobler man noe i den ene, kan man ikke samtidig bruke den andre. På min maskin bruker jeg DisplayPort 1 og DVI port 2 for å få bilde på begge skjermene. Hvis jeg kobler skjerm 1 mot DP port 1 og skjerm 2 mot DVI port 1 får jeg samme problem som du beskriver.

 

Tråden burde kanskje flyttes til underforumet for skjermer? Underforumet har forøvrig guider for treskjermsoppsett.

Lenke til kommentar

Det er mange adaptere som er "godkjent." men de må være aktive, ellers hjelper det ikke noe..

(Noen få skjermkort kommer med støtte for bruk av passive adaptere også nå.. )

 

 

Jeg herjet lenge med det og finne utav at jeg trengte aktive adaptere.. og eneste sted jeg fant som det kunne skaffes var fra nettbutikker..

 

Koster ca 250,- for et aktivt adapter..

 

Du kan ikke se på utsiden om adapteret er aktivt eller passivt..

Endret av Omland07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...