Gå til innhold

"mistet" kanaler på Riks tv


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet i forbindelse med studier og har i den sammenheng tegnet et Riks tv abonnement. Jeg opplever at flere av de kanalene jeg abonnerer på "forsvinner". Jeg kan sitte og se på dem en kveld og alt er ok, men når jeg slår på tv dagen etter er de borte. Nytt kanalsøk hjelper ikke. Jeg har også flere kanaler jeg ikke abonnerer på. Er dette "normalt" når det gjelder Riks tv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig flyttet i forbindelse med studier og har i den sammenheng tegnet et Riks tv abonnement. Jeg opplever at flere av de kanalene jeg abonnerer på "forsvinner". Jeg kan sitte og se på dem en kveld og alt er ok, men når jeg slår på tv dagen etter er de borte. Nytt kanalsøk hjelper ikke. Jeg har også flere kanaler jeg ikke abonnerer på. Er dette "normalt" når det gjelder Riks tv?

 

Ehh, har riks-tv på hytta, og der forsvinner av og til bare kanalene på kveldene skjer ikke så ofte kanskje et par ganger i mnd (2-3) og så kommer de tilbake neste dag eller sent på kvelden. og da bruker det ofte å være betalt kanalene som blir ofte som canal + og viasat.

Lenke til kommentar

Enten feil med mottaker (tv/dekoder) eller dårlig signal. På de fleste mottakere finnes det et valg i menyene for å vise signalkvalitet og/eller signalstyrke - sjekk det. Hvis bilde noen ganger hakker eller fryser, så er det også tegn på dårlig signal. Løsningen da er justering av antenne eller oppgradering til bedre antenne.

 

Hvis du har et nytt kot/abonnement så får du se alle kanaler første tiden (2 eller 3 uker?). Deretter forsvinner det du ikke har bestilt.

Lenke til kommentar

sheherezade: Hvaslags mottaker har du? Løs dekoderboks, eller TV med innebygget digitalmottager? Hvaslags antenne, inne/ute, peker den rett mot sender? Får du noen feilmeldinger?

 

Erfaringene mine er fra Grundig-dekodere, annet utstyr kan oppføre seg ørlite annerledes:

 

Standard-kanallista vil i prinsippet inneholde alle kanaler RiksTV tilbyr, men du får feilmelding om at du ikke har tilgang dersom du velger en kanal du ikke abonnerer på. Man kan også lage egne kanallister med bare favoritter, f.eks. bare de kanalene man abonnerer på, eller bare de kanalene man gidder å se på. Man kan bytte liste (med vilje eller ufrivillig) ved å trykke "OK" og høyre/vesntrepil.

 

Om noen kanaler er så svake at de ikke kan mottas eller dekodes med OK resultat (kanalene er vel for tiden buntet sammen i fem pakker på hver sin frekvens) vil man i alle fall med Grundig-dekoder få svart skjerm når man prøver å se dem, med en feilmelding om "ikke lyd og bilde, vent xx sekunder" mens "xx" teller ned fra 120 til null, eller til den finner signalet.

 

Om kanalene forsvinner totalt fra kanallista, så har enten man selv eller mottageren automatisk søkt etter kanaler/oppdatert kanallista mens signalet har vært for svakt på en eller flere av frekvensene kanalene sendes på. (Eller man har byttet til en favorittliste med færre kanaler.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...