Gå til innhold

OCZ SSD Agility 3 120GB


Lupqt

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat gjort en investering i en ellers så rask og god hardisk, men har hatt et stort problem med den siden reinstall av win 7 for 1 uke siden, i ganske hyppige perioder si 1 gang hver 1/2 time så fryser hele hardisken seg i 5-30sek, har googlet og sjekket rundt.. Eneste jeg kan mistenke er firmwaren som ikke er oppdatert.. Skal sjekke dette når jeg kommer hjem, men lurte egentlig på om det var noen som hadde noen andre forslag til hva det kan være som forårsaker, det er ingen spesielle program / spill eller Media som foråsaker det her, det skjer uansett hva jeg driver med, å kan ikke pånevne at det er noe spesielt jeg gjør på pcen for å tvinge det fram..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe sandforce SF-2281 kontrolleren skaper problemer for deg, disse bør firmware oppdateres ja.

Ellers skjer det du nevner.

 

Om det ikke hjelper og jeg antar du ikke har overklokket pcen så bør du prøve en annen SSD disk.

Husk det kan være lurt å ta backup under firmware oppdateringen og man bør helst installere windows på nytt.

Lenke til kommentar

De fleste av disse Sandforce SSD'ene - med unntak av Intel sine varianter muligens, er ikke til å stole på. Å oppdatere firmware kan fikse mye, men fremdeles er det mye kluss, og Agility er ikke akkurat blant de bedre av Sandforce SSD'ene heller.

Når det finnes SSD'er som er både driftsikre og raskere i praktisk bruk er det lite poeng i å ta sjansen.

Samsung 830 og Crucial M4 f.eks er sikre og raske valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...